تداوم راه شهدا در مقابله با کفر و ظلم تنها عزاداری نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه تداوم راه شهدا در مقابله با کفر و ظلم تنها عزاداری نیست در عین حالی که این مهم نیز باید باشد، گفت: اما باید از جهت فرهنگی جامعه را نسبت به استعمارگران و اهداف شوم آنان بیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۶شهریور) در دیدار با دست اندرکاران ستاد استانی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشتم و ۱۷شهریورماه ۱۳۵۷ اظهار کرد: بزرگداشت این شهدای والامقام امری لازم است چرا که ما هرچه داریم از ایثار و فداکاری این شهدا داریم، اما اصل مسئله فراتر از این قضیه است و برای علاج کار باید به سراغ علت برویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شده کار آنان همواره کشتار مردم و غارت کشورها بوده است، گفت: برنامه استعمارگران برای نابودی مسلمین است چرا که آنان را رقیب خود می دانند و به تعبیر خودشان همه گزینه ها را روی میز دارند؛ لذا باید به این علت ها دست یافت و در برنامه‌ی فرهنگی و سیاسی باید مسلمین را از خواب غفلت بیدار کنیم چرا که فردا دیر است.

 

وی با تاکید بر اینکه غرب به معنای غرب جغرافیایی و ملیتی نیست بلکه مراد فرهنگ و سیاست حاکم بر کشورهای غربی است، بیان کرد: سیاست حاکم بر آمریکا هیچ دینی ندارند و پایبند به هیچ اصول عقلی و فطری و انسانی نیستند، در تفکر لیبرال دموکرات به عنوان یک حیوان اقتصادی مسئله حُسن و قبح در آنجا معنا نمی دهد و هرچه برای آنان منافع اقتصادی داشته باشد خوب است و هر چه به ضرر منافع آنان باشد بد است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به ضرورت شناخت ماهیت حاکم بر غرب و آمریکا و شناساندن آن به جامعه بشریت، تصریح کرد: باید بر سر مظلومین شهدای هفدهم شهریور و شهیدان رجایی و باهنر خون گریه کنیم اما «إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» آنچه کارساز است علت‌سازی است نه با معلول گریه کردن؛ بنابراین باید ماهیت جنایت کارانه استعمارگران برای همگان روشن شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استعمار برای نابودی مسلمانان طرح حساب شده دارد، گفت: در صد سال قبل انگلیس در ایران باعث گشت تا از  ۱۹ میلیون جمعیت آن زمان، ۱۰ میلیون نفر از گرسنگی و قحطی بمیرند.

 

وی بیان کرد: طرح شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، سقط جنین، فحشا، منکرات و قطع نسل از دیگر طرح های استعمار است اما هنور افرادی ابله در کشور دارند جنایات دشمنان گرگ‌صفت را توجیه می کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ۷۰ سال است مردم کشور فلسطین را آواره کرده اند و هر وقتی خواستند به هر نحوی این مردم را کشتند و شهید کردند، افزود: صهیونیست‌های غاصب دروغ شاخداری را از هفتاد سال قبل می گویند که «سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین»؛ اما این دروغ بسیار بزرگی است چرا که قدس مکانی بوده که هیچگاه بدون جمعیت نبوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی انتقاد کرد: یک نشریه فرانسوی به قرآن و پیامبر اکرم(ص) اهانت می کند و این اتفاق در حالی رخ داده که امانوئل مکرون در واکنش نسبت به این اتفاق، آن را مصداق «آزادی بیان» خوانده است!

 

وی ادامه داد: متاسفانه هر وقت به پیامبران خدا اهانت می شود، فرانسه عنوان می‌کند که آزادی بیان است اما اگر فردی در فرانسه در مورد هلوکاست تردید کند، با او برخوردهای سختی مانند زندان و شکنجه می شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مردم فرانسه بیش از یک سال است که با اعتراض به میدان می آیند و حرفی برای گفتن دارند اما دولت فرانسه حرفشان را نادیده می گیرد و آنها را دستگیر و زندانی می کند، گفت: جلیقه زردها فقط یک سوال دارند که این چه نوع حکومتی است که در غرب وجود دارد که ۹۹ درصد ثروت دست یک درصد جمعیت است اما یک درصد ثروت باید بین ۹۹ درصد جمعیت آن هم نوکرمآبانه توزیع شود؟!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمریکا از همه بدتر و شیطان بزرگ است، افزود: همین کشورهای اروپایی و آمریکا صدام را بر علیه ایران برای جنگ حمایت کردند و مواد شیمیایی در اختیارش قرار دادند تا بر سر مردم ایران و عراق ریختند؛ ریشه فکری استعماگران اینگونه است و تغییر نمی کند.

 

وی با بیان اینکه اگر نسبت به استعماگران و جنایات آنان بی تفاوت باشیم و روی علت ها کار نکنیم و فقط زانوی غم پای معلول به سینه بگیریم خیلی شاهد این جنایات خواهیم بود، عنوان کرد: هدف عوامل استعمار و استکبار این است که نسل مسلمین را به هر دلیل و هر کیفیتی از میان بردارد.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر ضرورت شناخت ماهیت دشمن، اظهار کرد: تمام طرح ها و برنامه های دشمن برای به دام انداختن جوامع در دام لیبرال دموکراسی است تا در نهایت آنان را تصرف کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به هشتگ «اعدام نکنید» در فضای مجازی، گفت: در حالی رسانه های غربی این موضوع را مطرح می کنند و از یک قاتل در ایران حمایت می کنند، که در خیابان های آمریکا مشاهده می کنید که با ماشین از روی مردم عبور می کنند و صدای هیچ کسی درنمی آید، و ابله تر از آنها نیز افرادی هستند که این اتفاقات را می بینند و آن را توجیه می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید شعائر اسلامی و بزرگداشت یاد شهدا گرامی داشته شود، ادامه داد: اما بیش از این باید به صورت تخصصی سرفصل هایی پیدا کنید و بر اساس آن کار شود و راهکاری به جامعه مسلمین و نسل‌های آینده برسد که بازیچه بیگانه نشوند چرا که این دزدان بین المللی قانونی ندارند و به هیچ چیزی رحم نمی کنند.

 

آیت الله عبادی تداوم راه شهدا در مقابله با کفر و ظلم تنها عزاداری نیست در عین حالی که این مهم نیز باید باشد، گفت: اما باید دنبال علت ها رفت و از جهت فرهنگی جامعه اسلامی و بشریت را نسبت به استعمارگران و اهداف شوم آنان بیدار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: زحمات شما بر اساس حفظ ارزش هایی که انجام می دهید در نزد خدا مأجور است اما این اقدامات در برخورد با معلول است و باید به سراغ علت ها بروید و ببینید که چه کسانی بر ملت ها در حال تسلط پیدا کردن هستند و چه نقشی خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه در دولت های غربی دولتی وجود ندارد بلکه سرمایه داران که دنیا را بلعیده اند، قانون و اجرای آن را برعهده دارند، لذا باید گفت دنیا هرگز با این تفکر، رنگ آرامشی به خود نخواهد دید و بی نیاز نخواهد شد، اظهار کرد: آینده به نفع شما رقم خواهد خورد زیرا این رسوایی هم در دنیا و هم در کشورهای غربی، ظلم و بی عدالتی را تحت سوال قرار داده است.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: امروز همه کارشناسان می دانند که عدالت جز از طریق اسلام ناب و پیروی از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) امکان ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شما امروز در سطح جهان پشتیبان مردمی دارید ولی شرط آن این است که کار اصولی و تخصصی انجام دهید، گفت:عزاداران معظم و اهل ایمان در همه جا از همه منظم تر هستند اما عده ای نمی خواهند آن ها را ببینند، آنها خیلی زیبا درخشیدند و عزاداری های باشکوهی را همراه با نظم برگزار کردند و در دنیا حرف اول را زدند.
 

 

 

 

کد خبر 968350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha