فراخوان سیزدهمین سوگواره ملی و ششمین سوگواره بین‌المللی «مهر محرم»

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیزدهمین سوگواره ملی و ششمین سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» را ویژه ایام سوگواری سیدالشهداء (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سوگواره «مهر محرم» با هدف همگرایی و هم‌افزایی بین‌المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال و مشارکت در ایجاد وحدت و برادری جهان اسلام با الهام از پیام‌های غاشورا در قالب فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شوذ.

 

محورهای بخش ملی سوگواره شامل آئین‌ها و نمادهای هیئات خانگی، شخصیت‌شناسی عاشورا، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی، مقاومت و صبر عاشورایی، کمک مؤمنانه و همدلی عاشورایی و نیز ایده‌های نو برای برگزاری مراسم عزاداری در شرایط ناشی از شیوع کرونا اعلام شده است.

 

حسین (ع) و انسانیت، حسین (ع) و امت اسلامی، مودت و محبت اهل بیت (ع)، راهپیمایی اربعین در هر نقطه از جهان، مقاومت و صبر عاشورایی و محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی عناوین محورهای شش‌گانه بخش بین‌الملل این فراخوان جهت ارسال آثار هستند.

 

علاقه‌مندان به ارسال آثار می‌توانند تولیدات خود را در قالب فیلم کوتاه، ۲ دقیقه‌ای شامل داستان کوتاه، نماهنگ، انیمیشن، مستند و موشن‌گرافیک و در قالب عکس شامل تک‌عکس حرفه‌ای و مجموعه عکس به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند.

 

شرکت در این سوگواره برای عموم آزاد و آخرین مهلت ارسال آثار هنری ۳۰ آیان‌ماه اعلام شده است. مراسم اختتامیه سوگواره و تقدیر از آثار برتر بهمن‌ماه سال جاری همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد.

 

یادآور می‌شود، اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط ارسال آثار و نحوه شرکت در سوگواره در وب‌سایت دبیرخانه دائمی سوگواره بین‌المللی «مهر محرم» به نشانیwww.mehremoharram.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 968953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha