۱۹۱۲ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تا کنون مجوز گرفته اند

تحفه گر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۵۷ درخواست صدور مجوز از متقاضیان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۱۹۱۲عنوان کتاب مجوز گرفته و یا پس از اصلاح مجوز خواهند گرفت.

« افشین تحفه گر» در حاشیه چهارصد و هفتاد و دومین جلسه هیئت نظارت بر نشر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن قدر دانی از تلاشهای مجاهدانه در رسیدگی و بررسی کتابهای استان و رشد قابل توجه در صدور مجوز های کتاب به فعالیت فزاینده حوزه نشر اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال ۹۹ علی رغم تعطیلی بخش عمده فعالیتهای فرهنگی و حوزه نشر، درخواست و صدور مجوز کتاب از فعال ترین حوزه های این معاونت بوده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۵۷ درخواست صدور مجوز از متقاضیان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۱۹۱۲عنوان کتاب مجوز گرفته و یا پس از اصلاح مجوز خواهند گرفت.

 

وی در ادامه افزود: در سال به طور میانگین ۵۰۰۰ عنوان کتاب توسط هیئت نظارت استان بررسی و صدور مجوز می شود که استان خراسان رضوی رتبه دوم در صدور مجوز بعد از تهران را به خود اختصاص داده است.

 

تحفه گر افزود:هیئت نظارت به طور جدی در دو سال گذشته نسبت به صدور مجوز برای کتاب هایی که ارزش محتوایی چندانی نداشته و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد، واکنش نشان داده و از صدور مجوز آنها خود داری می نماید.

کد خبر 969261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha