مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف برگزار می شود

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی بجنورد خبر داد.

«حجت الاسلام محمد صالحی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار نشد و مرحله استانی آن با فراخوان اعلام شده و ثبت نام متقاضیان، روز پنج شنبه بیستم شهریورماه جاری برگزار می شود.

 

 

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از ثبت نام ۱۱۱ نفر برای رقابت در این دوره از مسابقات خبر داد و با تأکید بر اینکه این دوره ویژه  رده سنی بالای 18 سال است، افزود: در مرحله استانی 48 برادر و 63 خواهر با هم رقابت می کنند.

 

 

وی برگزاری این دوره از مسابقات را در 9 رشته حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، ۱۰ جز و ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح اعلام کرد که همه رشته ها به جز اذان و تواشیح برای خواهران هم مشترک است.

 

 

حجت الاسلام صالحی نیا، مکان برگزاری این مسابقه برای برادران را در محل شبستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد و برای خواهران را در  محل دارالقران عترت بجنورد اعلام کرد و گفت: رقابت ها از ساعت 8 صبح آغاز می شود.

 

 

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد؛ مراسم اختتامیه هم در پایان همان روز و با تقدیر از نفرات اول تا سوم هر رشته برگزار می شود.

 

 

وی بیان کرد: نفرات برتر هر رشته برای رقابت در مرحله کشوری که آبان ماه سال جاری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

کد خبر 969337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha