اعتراف دو سرباز میانمار به قتل عام مسلمانان روهینگیا

دو سرباز در ارتش میانمار به قتل عام مسلمانان روهینگیا اعتراف کردند و برای دادن شهادت و محاکمه به شهر لاهه در هلند منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، روزنامه نیویورک تایمز و رادیو سی‌بی‌سی کانادا و سازمان حقوقی «Fortify Rights» در گزارش های جداگانه ای اعلام کردند: دو سرباز در ارتش میانمار پس از اعتراف به قتل مسلمانان روهینگیا هنگام سرکوب سال 2017 میلادی به شهر لاهه در هلند منتقل شدند.

 

در این گزارش ها آمده است: این دو سرباز به قتل دهها روستایی در ایالت راخین شمالی و دفن آنها در گورهای دسته جمعی اعتراف کردند.

 

این گزارش ها با استناد به اظهارات این دو سرباز در فیلم ویدیویی که امسال در میانمار ضبط شده است، نوشته شده است.

 

در این گزارش ها آمده است: این دو سرباز هنگامی که به قتل مسلمانان اعتراف کردند، در دست ارتش اراکان بازداشت بودند. سپس به لاهه هلند برای دادن شهادت و محاکمه منتقل شدند.

 

براساس این گزارش ها، این دو سرباز به همراه نیروهای ارتش میانمار در قتل عام 30 مسلمان روهینگیا و دفن آنها در گور دسته جمعی در نزدیکی یک پایگاه نظامی مشارکت کردند.

 

«فادی العبدالله» سخنگوی دیوان کیفری بین المللی که مقر آن در لاهه است، گفت: این گزارش ها صحیح نیست و این دو سرباز در بازداشت این دیوان قرار ندارند.

 

«پیام اخوان» وکیل کانادایی که نماینده بنگلادش در پرونده ارایه شده ضد میانمار به دیوان کیفری بین المللی است، گفت: این دو سرباز در یک نقطه مرزی خواستار حمایت شدند و به ارتکاب قتل عام و تجاوز به شهروندان روهینگیایی در سال 2017 میلادی اعتراف کردند.

 

وی افزود: هرآنچه می توانم بگویم این است که این دو نفر به بنگلادش بازنگشتند.

 

کد خبر 969770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha