همکاری گسترده اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه معنویت پژوهی در همایش معنویت های نوظهور

علیپور با اشاره به همکاری گسترده اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه معنویت پژوهی در همایش معنویت های نوظهور گفت: برگزاری ۱۴ پیش نشست در اصفهان، مشهد، تهران و شهر قم در نوع خودش یک رکورد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ابراهیم علی پور» در آیین اختتامیه همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها ونقدها» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 20 شهریور) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد،  با بیان این که این همایش امروز به پایان می رسد ولی آثار آن باقی خواهد ماند، گفت: این همایش حاصل سه و سال و اندی زحمت و تلاش و پیگیری دوستان علمی و اجرایی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی با همکاری قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی، کارگروه فرق انحرافی، پژوهشکده اخلاق و معنویت شکل گرفته است.

 

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی های منحصر به فرد این همایش از جمله نگاه فراپژوهشکده ای در موضوع ابراز داشت: وقتی کار پیشنهاد شد خیلی از دوستان نزدیک، بنده را برحظر داشتند که این کار را نکنید چون ربطی به شما ندارد و کار پر دردسر و پرزحمتی است که گفتیم که اگر متولی داشت قطعا انجام نمی دادیم ولی چون متولی ندارد، وظیفه سازمانی و اخلاقی و علمی ما است که کمک کنیم و لذا نگاه فراپژوهشکده ای و به موضوع داشتیم چون اگر کاری بر زمین مانده باید کمک کنیم که به ثمر بنشیند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این کار از سه سال پیش شروع شد و همکاری های خوبی بین پژوهشکده ها و قطب ها شکل گرفت و حاصل آن برای همه مجموعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

علیپور با اشاره به همکاری گسترده اندیشمندان در حوزه معنویت پژوهشی در این همایش خاطرنشان کرد: اعضای هیأت رئیسه، ناقدان و ارائه کنندگان از مراکز علمی گوناگونی از جمله پژوهشگاه خودمان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه امام خمینی(ره)، مؤسسه حکمت و فلسفه، دانگشاه تهران، دانشگاه قم، دانشگاه ادیان، دانشگاه کاشان و مجموعه ای از مراکز علمی کشور بودند که در حوزه معنویت های نوظهور صاحب متخصص هستد.

 

وی بیان داشت: مجموعه این اساتید و پژوهشگران دست به دست هم دادند و این کار بزرگ را شکل دادند؛ همچنین یکی از اهداف مهم برگزاری همایش ها وصل کردن حلقه های بریده به هم و جریان سازی در یک موضوع است که به خوبی اتفاق افتاد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده فلسفه و کلام با اشاره به برگزاری 14 پیش نشست برای این همایش گفت: برگزاری دو سه پیش نشست برای هر همایشی مرسوم است ولی برگزاری 14 پیش نشست در اصفهان، مشهد، تهران و شهر قم در مراکز مختلف علمی به نظر می رسد که در نوع خودش یک رکورد است و رونمایی از آثار قبل از شروع همایش نیز حائز اهمیت و مهم است تا جایی که برخی از آثار شش ماه قبل از برگزاری همایش چاپ شده بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ارائه بسته کامل مجموعه ای از نشست، کرسی، کارگاه و مقاله از دیگر ویژگی های این همایش بود که امیدواریم بتوانیم در آینده نمایشگاه محصولات این همایش را هم که دلیل کرونا امکان برگزاری نداشت، ارائه کنیم.

 

علیپور اضافه کرد: این اولین همایشی است که به صورت حضوری و مجازی تلفیقی برگزار شده و محدودیت های زیادی داشتیم ولی در کل برگزاری همایش به صورت برخط و آنلاین یک رکورد برای دفتر و مجموعه همکاران است و یک تجربه بسیار خوبی است.

 

وی با اشاره به استقبال کم نظیر اساتید از این همایش خاطرنشان کرد: این مسأله هم قابل توجه است که بالغ بر 10 نفر از اساتید و مدیران کشوری در این همایش حضور پیدا کرده اند و نظر داده اند که این کار باید ترویج شود؛ کمیسیون های تخصصی همایش هم فرمالیته نبود بلکه هیأت رئیسه منضبط و منظم و هیأت ناقدان و ارائه دهندگان منظم از جمله ویژگی های این کار بود که به نظر می رسد جزو کارهای فاخر و الگویی برای آینده است.

کد خبر 970183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha