روزانه کمتر از ۱۰۰ تُن شیر در خراسان شمالی فرآوری می شود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۴۰۰ تُن شیر در خراسان شمالی تولید می شود که کم تر از ۱۰۰ تُن در استان فرآوری و مابقی به صورت خام خارج می شود.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با توجه به گرانی نهاده ها و مشکلات دامداران تواید روزانه 400 تُن شیر خوب است ولی کم تر از ۱۰۰ تُن در استان فرآوری و مابقی خام خارج می شود.

 

نماینده  مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموعه سرمایه گذاران کاله را متقاعد کردیم که در استان ورود پیدا کنند چرا که این شرکت روزانه دو هزار تُن شیر در کشور فرآوری می کند.

 

جدی عنوان کرد: ۹۰ درصد کار دامداران به غیر از تولید برای خوراک و فروش است که اگر شرکتی برای سرمایه گذاری باشد آنان هم سود خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور و سرمایه گذاری کاله در شیروان، پس از شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و موسسه مالی اعتباری ملل این سومین سرمایه گذاری شرکت های بزرگ کشور در شیروان طی یکی دو سال اخیر بوده است که تاکنون ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و جلسات هفتگی مدیران و پاسخ دهی سریع به استعلام ها و تسهیل و رفع موانع موجود برای سرمایه گذاری از مهم ترین اقدامات برای جذب و ایجاد رغبت برای سرمایه گذاری در شهرستان بوده است.

 

جدی تصریح کرد: در وضعیت کنونی اقتصادی کشور و کمبود اعتبارات دولتی، مطمئنا جذب سرمایه گذارِ توانمندِ بخش خصوصی با تکیه بر ظرفیت های منطقه، بهترین راه رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان است.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی با سرمایه گذاری شستا و گلخانه ۱۰۰ هکتاری با سرمایه گذاری هولدینگ ملل در حال اجرا و بناست کلنگ مجتمع گردشگری بیگان نیز امسال با سرمایه گذاری ملل به زمین زده شود.

 

شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد و ۴۰ درصد عشایر استان در شیروان هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 970701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha