کمک مومنانه اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) به ۴۵ خانواده/ آموزش تخصصی ترجمه قرآن در دارالقرآن کریم اهل بیت(ع)

حجت‌الاسلام فردوسی با اشاره به کمک رسانی فعالین مسجد امام حسن مجتبی(ع) به نیازمندان گفت: ۴۵ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان میان نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام «محمد تقی فردوسی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ساختمان جدید مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، میدان نوبت، خیابان جانبازان شرقی، خیابان دردشت، خیابان 62) در سال 1398 افتتاح شد، اظهار کرد: با وجود مانع تراشی برخی از دستگاه ها الحمدالله به همت هیئت امنا و خیران، این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دادیم. طبقات این مسجد به ترتیب شامل شبستان مردانه، شبستان زنانه، دفتر نهادها، آشپزخانه و خانه خادم است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: کار ساخت سالن اجتماعات این مسجد به دلیل مشکلات مالی و شیوع ویروس کرونا هنوز به اتمام نرسیده که انشاءالله به یاری خداوند این سالن تا پایان امسال افتتاح می شود و همایش های بزرگ و برنامه های مختلفی در آن برگزار می کنیم.

 

وی در ادامه به فعالیت های دارالقرآن مسجد امام حسن مجتبی (ع) «کریم اهل بیت(ع)» در حوزه آموزش تخصصی روخوانی و ترجمه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجموعه، همه روزه و ویژه کودکان و نوجوانان دختر و پسر و با کمترین تعرفه برگزار می شود.

 

فردوسی اضافه کرد: جلسات تفسیر تخصصی قرآن نیز در روزهای شنبه و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود. ضمن اینکه روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز  تفسیری کوتاه درباره چند آیه از آیات تلاوت شده در قالب طرح تلاوت نور بیان می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج برادران -شهید خالقی- و خواهران -شهید رضاپور- در دوره شیوع ویروس کرونا کار ضد عفونی کردن مسجد امام حسن مجتبی (ع) و بخشی از محوطه محله دردشت را انجام داد، اظهار کرد: این دو پایگاه همچنین آماده سازی فضای این مسجد برای برگزاری مراسم نماز جماعت و مراسم سوگواری در ماه محرم را انجام دادند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: اهالی این مسجد هر ماه بین 200 هزار تا 400 هزار تومان به 45 خانواده نیازمند کمک می کنند که این کار در دوره شیوع ویروس کرونا نیز باوجود تمام مشکلات مالی، تداوم یافت.

کد خبر 971111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha