برگزاری همایش اهل‌بیت در نگاه پیروان امام شافعی در سقز

همایش اهل بیت در نگاه پیروان امام شافعی در شهرستان سقز با حضور روحانیون شیعه و سنی و جمعی از مسوولان استانی در مجتمع فرهنگی نور این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ۲۵ شهریور ماه۹۹ در این همایش اظهار کرد: محورهایی مانند مهر، عطوفت و نگاه معنوی اهل بیت(ع) می‌تواند برادران و خواهران مسلمان را به هم نزدیک کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم پیامبر را بشناسیم باید به گفته‌های علمای عصر حاضر استناد کنیم، افزود: پیامبر پیشوای علما و بزرگان دینی ما هستند.

 

وی بیان کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب، علمای بزرگ دین همگی ادامه دهنده راه پیامبر هستند و ما هم باید به گفته‌های بزرگان دین در خصوص اهل بیت و پیامبر اکرم(ص) توجه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: استفاده از نقاط مشترک و منابع دینی می‌تواند عامل وحدت بین شیعه و سنی باشد.

 

 

حجت‌الاسلام علیرضا پورذهبی یادآور شد: در امر فرهنگی و مسائل فرهنگی رسیدگی به معیشت طلاب و علمای فرقین رسالت ماست و ما هم نیز در این راستا تلاش خواهیم کرد.

 

 

وی بر تکریم علمای دین تاکید کرد و افزود: علما در مسائل فرهنگی هر مطالبه‌ای دارند اعلام کنند اما در مسائل اجرایی می‌توانیم از ادارات و مسوولان اجرایی مطالبه‌گری کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه با علم نمی‌توان شوخی کرد، گفت: توان و تخصص و تجربه لازمه پیشرفت است و باید به این مولفه مهم در پیشرفت و تعالی خود و جامعه توجه کنیم.

 

 

حجت‌الاسلام حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: اختلاف برداشت‌ها و قرائت‌ها، واقعيتی انكار ناپذير است و اختلاف برداشت‌ از متون دینى نباید به وحدت مسلمانان خدشه وارد کند.

 

 

وی بیان کرد: همه امت اسلامی نسبت به ساحت اهل بیت ارادت دارند و همواره به آن محبت می وررند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه اهل بیت به عنوان محور همبستگی و اتحاد امت اسلامی، رشته اتصال در میان همه برادران سنی و شیعه محبان اهل بیت ایجاد کرده است، افزود: کوچکترین خدشه در یین برادران اهل سنت و تشیع  وجود ندارد و همه آنها محبان اهل بیت هستند.

 

 

 حجت الاسلام حاتیمان به نهضت عاشور بعنوان برگ زینی در بین اهل بیت اشاره کرد  گفت: پرچم دار این حادثه بزرگ فرزند رسول الله است و همه ازادگان بدون پیش داوری در باره‌ی آرمان های مقدس امام حسین به آن افتخار کردند.

 

 

وی اضافه کرد: امام حسین برای همه امت اسلام است و تمام مسلمانان به سیره آن حضرت افتخار می کنند که حسین فرزند رسول است و هر آزاد اندیشی که امام حسین را بشناسد به ایشان محبت می ورزد.

 

 

ماموستا حسینی امام جمعه سقز نیز در این همایش اظهار کرد: محبت به اهل بیت پیامبر و سایر پیامبران از رموز وحدت اسلامی و عنصر وحدت بخش مسلمانان است.

 

 

 ماموستا حسینی با اشاره به آیه مباهله در قرآن کریم افزود: همگان به این حقیقت توجه کنند که حب اهل بیت (ع) از مشترکات اسلام است و امروز بایستی به دلیل دسیسه های مختلف دشمنان، محبت اهل بیت، عنصر وحدت بخش میان مسلمانان و حق طلبان باشد.

 

 

ماموستا سید سعید حسینی امام جماعت مسجد ملا ابراهیم سقز نیز در همایش اهل بیت( ع) در نگاه پیروان امام شافعی( رض) اظهار داشت: اسلام و مسلمانان در محاصره کفر جهانی هستند و دشمنان دین با تمام امکانات نوین برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان به میدان آمده‌اند.

 

 

وی وحدت مسلمانان را بزرگترین سد در برابر دشمنان دین برشمرد و عنوان کرد: وجود حضرت محمد (ص)، سراسر رحمت و وحدت بوده است و کسانی که محب اهل بیت(ع) نیستند، محبت پیامبر را نیز نمی خواهند.

 

 

 

کد خبر 971999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha