نعمت اصلی خداوند بر بندگانش قرآن کریم است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نعمت های این دنیا فقط اسکناس و پول و مادیات نیست، گفت: بلکه نعمت اصلی قرآن است که در سایه آن تقوا و ایمان و عمل صالح به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید محمدمهدی حسینی» در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) که عصر امروز (سه شنبه ۲۵ شهریور) در سالن نماز خانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این که همه انسان ها در حال حرکت به یک مقصد نهایی هستند، گفت:برای این که نجات پیدا کنیم باید راه رسیدن به سعادت و بهشت را پیدا کنیم.

 

مدیر اجرایی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) افزود: البته برای رسیدن به هدف و مقصد نهایی راه های زیادی وجود دارد که ما ناگریز به انتخاب یک راه هستیم.

 

وی با اشاره به آیه «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم»، گفت: قرآن کریم راه و مقصدی را نشان می‌ دهد که اقوم است یعنی راست ترین، درست ترین و محکم ترین و استوارترین راه را به ما نشان می‌ دهد.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قرآن کریم تصریح می‌کند که همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می‌دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت کار مراکزی مثل مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) در شناساندن قرآن به جامعه افزود: ما بر سفره این کتاب نشسته ایم، کتابی که بزرگترین معجزه خدا و یک نعمت بی کران است و غفلت از آن هرگز جایز نیست.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: باید بدانیم که نعمت فقط اسکناس و پول و مادیات نیست بلکه نعمت اصلی قرآن است که در سایه آن تقوا و ایمان و عمل صالح به وجود می آید لذا حضور شما در این مرکز یک نعمت بزرگ برای شما محسوب می شود و باید قدر این لحظات و دقایق را بدانید و از آن به نحو احسن استفاده کنید.

کد خبر 972188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha