ممنوعیت پذیرش زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان/ از ترددهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود

حیاتی گفت: به دلیل اعلام ممنوعیت کشور عراق از پذیرش زائران خارجی، از هم‌وطنان و هم‌استانی‌های خود می‌خواهیم که از هر گونه دسته‌روی و تجمعی به سوی مرزهای خوزستان پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» عصر امروز (سه‌شنبه 25 شهریور) در جمع خبرنگاران، پیرامون آخرین وضعیت برگزاری اربعین حسینی (ع) در مرزهای زمینی اظهار کرد: بر اساس اعلام مسئولان کشور عراق و بر حسب تدابیر ستاد مرکزی اربعین از ستاد ملی کرونا، امسال هیچ یک از مرزهای خوزستان و کل مرزهای جمهوری اسلامی ایران پذیرای مسافران اربعین نخواهد بود.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: به دلیل اعلام ممنوعیت کشور عراق از پذیرش زائران خارجی از هموطنان کشور و هم‌استانی‌ها می‌خواهیم که از دسته‌روی و هر گونه تجمعی به سوی خوزستان پرهیز و خودداری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه موکب و زیرساخت خدمات‌رسانی در مرزهای استان وجود ندارد و برپا نمی‌شود افزود: تاکید ما به مردم خوزستان و هموطنان کشور این است که از عمق کشور به سوی مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند.

 

حیاتی اضافه کرد: کشور عراق نیز از پذیرش هر گونه مسافر در مرزهای زمینی خود اعلام ممنوعیت کرده و هیچ‌ مسافری را تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرد و این را به اتباع خود هم اعلام کرده است که امیدواریم مردم نیز با در نظر گرفتن این ممنوعیت‌ها تدابیر لازم را بیندیشند و به سوی مرزها حرکت نکنند.

 

وی تصریح کرد: ما هیچ‌گونه تجمع و دسته‌روی را در مرزهای شلمچه و چذابه نخواهیم داشت و قطعا اگر کسی هم مراجعه کند با مشکل مواجه می‌شود چرا که هیچ‌گونه زیرساختی در مرزها برای پذیرایی از زوار وجود ندارد، بنابراین خواستار این هستیم که با رعایت تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا مسائل را مدنظر قرار دهند.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اذعان داشت: کشور عراق از هفته گذشته این موضوع را ابلاغ کرده و این تصمیم در ستاد ملی کرونا نیز سه‌شنبه هفته گذشته گرفته شد و رئیس‌جمهور هم اعلام کردند و و ما هم همان تدابیر را در استان در نظر گرفتیم و بنا شد هیچ‌گونه تجمعی را در مرزها نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه قطعا جلوی ترددهای غیرمجاز گرفته خواهد شد و تدابیر امنیتی لازم در مرزها اندیشیده شده است خاطر نشان کرد: البته عزاداران سید و سالار شهیدان می‌توانند در داخل شهرها مراسم‌هایی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار کنند و از این بابت ممنوعیتی وجود ندارد.

 

کد خبر 972216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha