اختصاص ۶۱ هزار واکسن آنفولانزا به گیلان

حیدرزاده از اختصاص ۶۱ هزار واکسن آنفولانزا به گیلان در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: این واکسن به مرور و بر اساس گروه های پرخطر اولویت بندی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» عصر امروز (یکشنبه، ۳۰ شهریور) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ها، ۱۲ گروه پرخطر در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پزشکان و کسانی که در بخش آی سی یو و مراقبت های ویژه بیمارستان ها فعالیت دارند در اولویت واکسیناسیون آنفولانزا هستند، افزود: ۱۵۰ جانباز شیمیایی گیلان نیز در اولویت های نخست دریافت واکسن آنفولانزا هستند.



وی با بیان اینکه مجموعا ۴۰ هزار واکسن رایگان برای گروه های پرخطر در گیلان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جلسه ستاد ملی کرونا ۶۱ هزار واکسن رایگان برای استان گیلان قطعی شد که به مرور وارد استان می شود‌.



وی با اشاره به اینکه دریافت واکسن آنفولانزایی که اثربخشی داشته باشد حائز اهمیت است، اظهار کرد: ۶۰۰ جانباز شیمیایی در گیلان وجود دارند که در نوبت بندی به آنها واکسن داده می شود.

کد خبر 973842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha