استانداری کرمان و بنیاد شهید کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه «تأمین زمین و ساخت مسکن برای دو هزار ایثارگر» و «ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای هزار و ۲۰۰ ایثارگر» «ساماندهی گلزارهای شهید کمتر از ۱۰ مزاری» به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید اوحدی، سه شنبه(اول مهر) در نشست امضای تفاهم نامه «تأمین زمین و ساخت مسکن برای دو هزار ایثارگر» و «ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای هزار و ۲۰۰ ایثارگر» «ساماندهی گلزارهای شهید کمتر از ۱۰ مزاری» با بیان اینکه دفاع مقدس عظمتی در رشد و تعالی انسان ها بوجود آورد که با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست؛ افزود: برای تحلیل این بستر رشد، مورخین باید دقت کافی داشته باشند.

 

 

معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امورایثارگران کشور افزود: اگر از اربعین دفاع  مقدس سخن می گوییم، از ضرورت نگاه عمیق تر به این قطعه زرین می گوییم یعنی باید سینه به سینه منتقل و از تحریف جلوگیری شود‌ لذا وظیفه سنگینی نسبت به ترویج و دستاوردهای این عظمت تاریخی باید داشته باشیم.
 

 

 

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی تصریح کرد: یک فرمانده چه روح بلندی پیدا می کند و چقدر در مکتب سیدالشهدا ورود کرده و از آن الهام گرفته باشد که چنین حرکت کند و اینقدر ارزش در عالم پیدا کند که از اقصی نقاط دنیا به حاج قاسم لبیک گفتند زیرا توطئه پیچیده تکفیری ها که هدف آن نابودی اسلام بود به مراتب سخت تر از دوران دفاع مقدس بود.

 

 

اوحدی اظهار داشت: مادری از افغانستان که سه پسر و دو برادر خود را در دفاع از حرم داده بود در حرم حضرت رقیه گفت اگر حاج قاسم اجازه می داد دخترانم را هم می فرستادم.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ داعش ۸۰ درصد خاک سوریه به تصرف دشمن درآمده بود و تا ۵۰ کیلومتری عراق هم رفته بودند؛ افزود: این در حالی است که در جنگ هشت ساله شهرهای اندکی از ما به تصرف دشمن درآمده بود پس اگر از هفته دفاع مقدس گفته می شود و مقام معظم رهبری یک ساعت با پیشکسوتان در روز اول هفته دفاع مقدس صحبت می کنند، بیانگر ارزش بزرگی است که باید قدر نعمت را از خدا بخواهیم.

 

 

رییس سازمان بنیادشهید و امورایثارگران استان کرمان با تصریح به اینکه شهدا از زمان جلو بودند و روح بزرگ آنان در جسم شان نمی گنجید؛ افزود: فقط ترکش دشمن شهید نمی کند بلکه عظمت روح به عنوان یک ثروت گرانبها که زمین با همه وسعت توانایی این روح را ندارد{شهید می کند} حاج قاسم گفت باید شهید باشی تا شهید شوی.

 

 


وی سپس با بیان اینکه {اردشیر}سعدمحمدی و مجموعه صنایع مس ایران بخشی از این اشتغال را تأمین می کنند؛ اظهار داشت: در حوزه اشتغال ایثارگران هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و کارهایی که می کنیم، قطره ای هم نیست در برابر آن ایثارگری و عزت نفس رزمندگان بلکه می خواهیم بخشی از وجدان خود را حداقل راضی کنیم، آنها نیازی به ما ندارند.

کد خبر 974662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha