ضرورت تلاش رسانه ها برای حساس کردن جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی

جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان با تشریح وضعیت کرونا در استان و نقش رسانه ها در حساس کردن جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی عصر امروز در استانداری زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: اعمال ماده 16 موجب شده است تعداد نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از 87 مورد در سال گذشته به 72 مورد برسد.

 

فاطمه کرباسی ادامه داد: این ماده قانونی موجب شده است تا تعداد روزنامه‌های استان از 5 به 4 مورد، هفته‌نامه‌ها از 20 به 12 مورد، دو هفته نامه از 10 به 6 مورد، ماهنامه از 10 به 7 مورد، دو ماهنامه یک مورد، فصلنامه 18 مورد، دو فصلنامه 5 مورد، پایگاه خبری از 18 به 19 مورد برسد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد ضریب کیفی روزنامه ها 37.75 درصد بوده  و دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، دو فصلنامه نیز ضریب کیفی نداشته است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: می توان از ابزار هنر برای تبیین حماسه دفاع مقدس در بین جوانان استفاده کرد و رسانه ها هم می توانند در این زمینه موثر باشند.

 

خدابخش مرادی با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود ولی استفاده از آن کاهش می یابد.

 

وی با بیان اینکه از رسانه ها انتظار می رود تا ساز و کارهای لازم برای اطلاع رسانی در خصوص کرونا را ارائه دهند، گفت: لازم است تا سبک زندگی خود را برای مقابله با این ویروس تغییر دهیم.

 

کد خبر 975365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha