انتشار ۱۵۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خراسان جنوبی

رمضانی گفت: تاکنون ۱۵۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی منتشر شده است.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: تاکنون ۱۵۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی منتشر شده که از تعدادی از آنها در قالب خرید کتاب حمایت شده است.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال حدود صد میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب های نویسندگان استان اختصاص یافته است، افزود: از هر نویسنده یک سوم جلدهای منتشر شده از هر کتاب خریداری می شود و ناشران و نویسندگان استان در اولویت ما برای خرید کتاب هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون درخواست های حدود ۴۰ عنوان کتاب های منتشر شده را دریافت کرده ایم که پس از بررسی با اولویت محتوا خرید را انجام می دهیم، افزود: شورای خرید کتاب هر سال آخر آبان یا اول آذر برای خرید کتاب های منتشرشده توسط نویسندگان استان، تشکیل می شود.

 

رمضانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا احتمال عدم برپایی حضوری نمایشگاه کتاب وجود دارد، بیان کرد: در همین راستا امسال پیشنهاد برپایی نمایشگاه مجازی کتاب به تهران ارائه شده است.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان كتاب به سازمان­‌ها و مراكز فرهنگی، هنری و مذهبی اهدا شده است.

 

وی از اهدای کتاب به ۱۱۳ روستای استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام علاوه بر ترویج کتابخوانی در شهرستان ها، کمک به روستا‌های محروم استان با توجه به گرانی کتاب‌های آموزشی است.

 

کد خبر 977000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha