قزوین در ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد

حبیبی گفت: شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است و تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: شرایط کنونی استان قزوین حتی از اسفند سال گذشته هم نگران کننده ‌تر شده است، بنابراین باید مقررات و نظارت در سطح این استان تشدید شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: هرگونه بی تفاوتی در مورد مقابله با کرونا در سطح استان قزوین آسیب زا است بنابراین هم مسئولان و هم مردم نقش تعیین کننده ای در مدیریت کرونا ایفا می کنند.

 

وی افزود: تعداد فوتی‌های استان قزوین به اسفند و فروردین که زمان اوج ویروس کرونا در کشور بوده بازگشته و این زنگ خطر جدی برای مردم و مسئولان استان قزوین است.

 

حبیبی تأکید کرد: در پیشگیری و مقابله با کرونا باید میدانی و عملیاتی عمل کرد چون صرف نظارت، دیگر کارساز و کارگر نیست.

 

وی عنوان کرد: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با حیطه کاری خود، مسئولیت‌ ها و وظایف مشخص شده ای را دنبال و پیگیری کند و صرف گزارش دادن از نظارت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی اصناف که محل پر تردد مردم محسوب می شوند، رضایت بخش نیست و این رویه نگرانی درمانگران را ایجاد کرده است.

 

وی اعلام کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ارائه خدمات در بانک ها، ادارات، فروشگاه ها، پاساژها و مغازه ها و دیگر اماکن به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، ممنوع است و انتظار می رود که اصناف این مصوبه را هم برای خودشان و هم برای مشتریان شان رعایت کنند و دستگاه های ناظر هم به وظیفه نظارتی شان عمل کنند.

 

حبیبی یادآور شد: سازمان ها و ادارات استان قزوین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا باید تدابیر ویژه ای اتخاذ و اجرایی کنند، ممنوعیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و برگزاری جلسات ادارات و دستگاه های اجرایی با حداکثر ۱۰ نفر و عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 978366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha