۳۴۳ یتیم و فرزند محسنین در این شهرستان تحت حمایت کمیته است

چپانه گفت: ۳۴۳ یتیم و فرزند محسنین در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از این میان ۱۹۶ فرزند یتیم و ۱۴۷ فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد بهره‌مند هستند.

«سامان چیانه»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با بیان اینکه،۶۴۳ حامی نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در شهرستان اشنویه برعهده دارند، اظهار کرد: از این تعداد، ۳۴۰ حامی در طرح اکرام ایتام و ۳۰۳ حامی در طرح فرزندان محسنین فعالیت دارند.

رییس کمیته امداد اشنویه افزود: ۳۴۳ یتیم و فرزند محسنین در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از این میان ۱۹۶ فرزند یتیم و ۱۴۷ فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر یتیم و فرزند محسنین به طور میانگین اعم از کمک نقدی، کالا و خدمات، ماهانه ۷۵۰ هزار ریال  مستمری نیز دریافت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، 655 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ و این مبلغ در راستای ایجاد و راه اندازی 16 طرح اشتغال پایدار پرداخت شده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین ۱۰۵ فقره وام کارگشایی و درمان به ارزش 600 میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار گرفته و برای 23 مددجوی این شهرستان نیز بیش از 400 میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است.

چیانه با اشاره به اینکه در حوزه حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز پرداخت 53 میلیون تومان به ۶۵ مددجوی نیازمند این شهرستان پرداخت شده است، افزود: هم‌اکنون ۲ هزار و۸۸۰ خانوار با جمعیت ۶ هزار و ۸۱۶ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد بوده که از این تعداد ۶۰۳ نفر دانش‌آموز و ۴۲ نفر دانشجو هستند.

 

کد خبر 979223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha