پیشوازی از اربعین حسینی با لاله گردانی در مسیر بین الحرمین شیراز

نعمتی گفت: آئین لاله گردانی خدام حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع) یک روز قبل از اربعین حسینی در مسیر بین الحرمین شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن نعمتی»، امروز (دوشنبه 14 مهر) با اعلام ویژه برنامه های اربعین حسینی در سومین حرم اهل ‌بیت (ع) به خبرنگاران گفت: در اربعین امسال، بین‌الحرمین شیراز میزبان عاشقان ثارالله (ع) خواهد بود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین، آستان های مقدس شهر شیراز غرق عزا خواهند شد و امسال این مراسم با تاکیدات تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در بین‌الحرمین شیراز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس، مراسم اربعین در حدفاصل حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار خواهد شد و از روز سه ‌شنبه 15 مهر نیز موکب‌های استان فارس با محوریت موکب «حضرت احمدبن موسی(ع)» در این مسیر مستقر خواهند شد و تا پایان ماه صفر به عاشقان حسینی به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

نعمتی اعلام کرد: در همین راستا از ساعت 16 تا 17 و 50 دقیقه سه شنبه، پرچم متبرک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز با حضور ارادتمندان حسینی در بین الحرمین شیراز به اهتزاز در خواهد آمد.

وی ادامه داد: آئین لاله گردانی خدام این 2 حرم مطهر نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۰ روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و خادمان در مسیر بین الحرمین با در دست داشتن لاله های روشن به سوگواری خواهند پرداخت.

نعمتی اضافه کرد: اقامه نماز مغرب و عشا و انجام سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه های شب اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است و مراسم سوگواری نیز  از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در بیین الحرمین برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در روز اربعین نیز مراسم از ساعت 9 و 30 دقیقه در بین الحرمین با تلاوت آیات قرآن مجید آغاز می شود و با قرائت زیارت عاشورا در ساعت 9 و 40 دقیقه ادامه خواهد یافت.

نعمتی تاکید کرد: مرثیه سرایی در سوگ شهدای کربلا با نوای مداحان اهل بیت (ع)، زیارت اربعین و اقامه نماز ظهر و عصر با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر در بین الحرمین از سایر برنامه هاست و دعای «کمیل» نیز پس از نماز مغرب و عشای شام اربعین در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ  (ع) اقامه خواهد شد.

کد خبر 979649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha