رشد ۷.۷ درصدي توليد انرژي در نيروگاه شهيدسليمي نکا

نعمتی گفت: انرژي توليدي نيروگاه شهيدسليمي نكا در شش ماهه نخست سالجاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۷ درصد افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محسن نعمتی» امروز( ۱۴ مهر )در جمع خبرنگاران از رشد تولید  انرژی در نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد و گفت: در اين مدت بالغ بر 5 ميليارد و 782 ميليون و 950 هزار كيلو وات ساعت انرژي در واحدهاي بخاري و بلوك سيکل ترکيبي اين نيروگاه توليد شد.

 

مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با بیان اینکه در حال حاضر  همه واحد­های این نیروگاه با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند، خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته 5 ميليارد و 571 ميليون و 129 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد رشد داشته است.

 

 وي با بيان اينکه در اين مدت 77.6 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و 22.4 درصد در واحدهاي بلوك سيکل ترکيبي بدست آمده است، گفت: در اين شش ماه 52.9 درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شد.

 

 نعمتي عملکرد نيروگاه نکا را در عبور از پيک تابستان مطلوب ارزيابي کرد و افزود: در ايام پيک مصرف تابستان امسال که به دليل شيوع ويروس کرونا و لزوم تأمين برق مراکز درماني مسئوليت مضاعفي متوجه خادمان مردم در صنعت برق کشور شده بود، با تلاش مثال زدني همکاران توانمند و متخصص ما در انجام به موقع بازديدهاي دوره اي و تعميرات مياندوره اي و اساسي و نيز نگهداري اصولي واحدها آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي در وضعيت بسيار مطلوبي حفظ شد و در مجموع صنعت برق کشور اين آزمون دشوار را با سربلندي پشت سر نهاد.        

 

به گزارش شبستان، نيروگاه شهيد سليمي نکا با داشتن 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي با ظرفيت هرکدام 137.6 مگاوات، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هرکدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق کشور به عنوان يکي از بزرگترين نيروگاه هاي کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.


 

 

کد خبر 979664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha