خدمات رسانی  بهداشتی موکب های اربعین حسینی در استان سمنان / پویش زیارت نیابتی برگزار می شود

دوست محمدیان از خدمات رسانی موکب های اربعین حسینی استان سمنان در سال جاری در پنج حوزه و در شهرستان های استان سمنان خبردادوگفت: آیین های مذهبی ویژه اربعین حسینی با توجه به دستورالعمل های بهداشتی برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «جبار دوست محمدیان» در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط امسال که امکان  حضور و خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی در شهرهای مقدسه عراق وجود ندارد گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری بر اساس شرایط امسال، موکب های استان سمنان در حوزه های پنج گانه فعالیت خود را در ایام اربعین حسینی در شهرستان های استان سمنان انجام می دهند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه مواکب در سطح شهر و در میادین با همکاری مدافعان سلامت، نسبت به برپایی موکب های خود و مواکب سلامت را ایجاد  می کنند اضافه کرد: این موکب ها  به ارائه خدمات بهداشتی به مردم می پردازند.

 

دوست محمدیان با اشاره به اینکه موکب های «مهربانی»، هزینه های جمع اوری شده در ایام اربعین خود را برای کمک به مردم در قالب طرح مواسات و همدلی بین نیازمندان و محرومین توزیع خواهند کرد اظهارداشت: مواکب «حرم عشق»یز به جذب مشارکت در بازسازی عتبات عالیات و جمع آوری نذورات برای ساخت صحن حضرت زینب (س) به عنوان قافله سالار اربعین حسینی اقدام کرده و به حساب ستاد بازسازی واریز خواهند کرد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از موکب های «عاطفه ها» را از دیگر موارد  عنوان کردوافزود: در این طرح موکب ها می توانند هزینه هایی که جمع آوری کرده اند را در قالب بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزانی که نیازمند هستند توزیع  کنند.

 

وی با تأکید براینکه آیین های مذهبی ویژه اربعین حسینی نیز با توجه به شرایط موجود در شهرستان ها و با همکاری ستاد کرونا و با توجه به دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد ادامه داد: خانواده هایی که هر ساله برای شرکت راهپیمایی اربعین حسینی به اماکن مقدسه مشرف می شدند می‌توانند هزینه‌ها خود را در قالب این طرح، به مواکب شهرستان ها و یا به حساب ستاد اربعین این استان به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۶۰۳۵۹۸۹۶ ستاد اربعین استان سمنان واریز کنند.

 

دوست محمدیان تصریح کرد: عاشقان حسینی می توانند با ثبت نام در سایت عتبات عالیات کشور، در پویش زیارت نیابتی ثبت نام کنند و در حرم امام حسین (ع) به نیابت این عزیزان زیارت انجام می شود.

 

گروه های کثیری از خادمان حسینی استان سمنان هر ساله و در ایام اربعین حسینی در قالب بیش از 30 موکب اعم از اسکان، تغذیه، بهداشتی درمانی و فرهنگی خدمات مورد نیاز را به زائران حسینی در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده روی اربعین حسینی در داخل عراق و نیز مرز مهران ارائه می کردند.

کد خبر 979857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha