کاروانسرای شاه عباسی ورزنه بازسازی می شود

اصغری با اشاره به بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ورزنه از تبدیل آن به اقامتگاه سنتی و رستوران خبر داد.

«امراله اصغری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی ورزنه اظهار کرد: این کاروانسرا دارای یک هزار و 300 متر مبع اعیان و یک هزار و 889 متر عرصه است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا افزود ساخت این کاروانسرا به دوره صفویه بر می‌گردد و حدود 500 سال قدمت دارد.

 

اصغری با بیان اینکه بازسازی این کاروانسرا را در دستور کار داریم، اضافه کرد: برای این امر آقای صادق جمالی، به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اوقاف همکاری داشته است.


وی اضافه کرد: تعمیر، مرمت و بازسازی  این پروژه در دستور کار است و قرار است که کاروانسرای شاه عباسی ورزنه به  اقامتگاه سنتی، رستوران و چایخانه تبدیل شود.


اصغری ورزنه با بیان اینکه مدت زمان بهره برداری سرمایه‌گذار از این کاروانسرا بر اساس قرارداد منعقد شده 19 سال است، تصریح کرد: برای این امر 36 ماه زمان برای بهره برداری و تکمیل بازسازی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه حدود 90 درصد عملیات تعمیر، بازسازی و مرمت کاروانسرا انجام شده است، گفت: عملیات ساخت زیر ساخت‌ها، و تامین تاسیسات آب، بر ، گاز و فاضلاب کاروانسرا در حال اجرا است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا اعتبار در نظر گرفته شده برای بهره‌برداری از این پروژه را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 1.7 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

کد خبر 980391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha