لزوم توجه تمامی آحاد جامعه به کودکان

کامرانی گفت: کودکان به عنوان مهمترین و با اهمیت ترین افراد جامعه باید به صورت ویژه، مورد توجه مسئولین، اجتماع و خانواده های خود باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید رضا کامرانی»، امروز (سه شنبه 15 مهر)  در آستانه برنامه های روز ملی «کودک» گفت:  روزگار کودکی می تواند مهمترین و طلایی ترین دوران عمر هر فرد را رقم بزند تا جایی که معمولا چهار چوب شخصیت هر فرد را همین دوران، شکل می دهد و تربیت و تجربیات این دوران، شالوده و زیر بنای زندگی و آینده هر فردی را به وجود می آورد.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: انسان در زمان کودکی، رشد شخصیت، خلاقیت، اعتماد به نفس، تعامل با دیگران، روحیه پرسشگری، شکوفایی، کنجکاوی و در نهایت هدفمند بودن را تمرین و تجربه می کند.

وی اضافه کرد: در این دوران که با بحران ویروس کرونا مواجه هستیم، جشنواره ها، همایش ها و برنامه هایی که در فضای مجازی و با محوریت  کودک برگزار می شود، می تواند تذکری باشد به نیازها و علائق کودکان تا مسئولین و متولیان به این مسئله مهم حساس شوند و در این راه با در نظر گرفتن نیازهای فردی، اجتماعی، بهداشتی، روانی، ایمنی، آموزشی، پرورشی، تغذیه ای و حقوقی بیش از پیش در خدمت کودکان  باشند همچنین کودکان معلول با نیاز های ویژه را نیز فراموش نکنند.

کامرانی تاکید کرد: کودکان به عنوان مهمترین و با اهمیت ترین افراد جامعه باید به صورت ویژه، مورد توجه مسئولین، اجتماع و خانواده های خود باشند.

وی ادامه داد: بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، کودکان حق دارند که در امور مربوط به خود، مشارکت کنند و جامعه باید به سطحی از فرهنگ برسد که حقوق کودکان را بیش از پیش به رسمیت بشناسد و آنان را به عنوان شهروند درجه یک به حساب آورد.

کامرانی اضافه کرد: امروزه در دنیا، حقوق بسیاری از کودکان، حتی از طرف آشنایان و خانواده هایشان نیز نادیده گرفته می شود و وجود کودکان کار، عدم برخورداری کودکان از بسیاری از نیازهایشان، تبعیض، آزار، تحقیر کردن، تغذیه ناسالم و ناکافی و... همه نشانگر تضییع حقوق کودکان است.

وی عنوان کرد: هر چند در مسئله کودک آزاری، آمار و ارقام دقیقی در دسترس نیست اما با توجه به تماس ها و شکایت های مکرر به شماره تلفن همگانی 123 بهزیستی و مراجعات حضوری و پرونده ها در مراکز قضایی، می توان اظهار نظر کرد که کودک آزاری در زمینه های جسمی، جنسی، عاطفی و روانی، بسیار گزارش می شود که این موارد با توجه به آموزه های دینی، انسانی، قابل قبول و شایسته نیست.

کامرانی با اشاره به زندگی آپارتمان نشینی گفت: زندگی آپارتمان نشینی و فضاهای محدود و کوچک آن، محدودیت هایی را به وجود آورده  که بچه ها نمی توانند شرایط کودکی خود را بروز دهند و در ابراز شادی، جنب و جوش و تحرک داشتن، محدود هستند و همچنین، عدم توزیع امکانات عادلانه در نقاط مختلف شهرها و روستاها نیز این مسئله  را تشدید کرده است.

 سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تصریح کرد: ما به این باور رسیده ایم که هیچ فضیلتی بالاتر از تربیت کودکان نیست و در این راستا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال با  41 مرکز ثابت، هشت مرکز سیار، پنج مرکز پستی و 40 شعبه کانون زبان ایران در سراسر استان فارس و با انجام بیش از 60  فعالیت و ماموریت  در خدمت کودکان و نوجوانان است و مفتخر است که با مربیان مجرب و متخصص با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی و در نظر گرفتن نیاز های مخاطبانش و تأکید بر آموزه های ایرانی-اسلامی در خدمت کودکان و نوجوانان باشد.

کد خبر 980474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha