افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی

معتمدیان از افزایش ۱۰۰ درصدی صادارت از گمرکات خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: روزانه بیش از یک هزار خودروی سنگین از مرز ماهیرود عبور می کند و این مرز جز فعال ترین بازارچه های مرزی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» عصر امروز (16 مهر) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود محدودیت های کرونایی امروز میزبان حضور رئیس قوه قضائیه هستیم و ایشان به طور مرتب مسائل این استان را پیگیری می کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در معرض تهدیدات و آسیب های امنیتی است، افزود: با وجود نیروهای مسلح در خراسان جنوبی شاهد هستیم که این استان به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود و پدافند هوایی پایش های شبانه روزی در استان برای دفاع از مرزها دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی در تمامی صحنه ها به خصوص انتخابات حضور گسترده ای داشتند، ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی شاهد مشارکت 67 درصد مردم در انتخابات گذشته بودیم که نشان دهنده دلدادگی مردم این استان به آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

معتمدیان به تشکیل ستاد محرومیت زدایی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: چهار شهرستان مرزی و محروم در استان دارای دستگاه معین ملی هستند و بر اساس برنامه سه ساله به دنبال این هستیم تا محرومیت های این شهرستان ها را با همدلی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی کاهش دهیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امسال بنیاد مستضعفان بیش از 85 میلیارد تومان سرمایه گذاری عمرانی در شهرستان درمیان داشته است.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد از شهرهای این استان گازرسانی شدند، افزود: بیش از 80 درصد روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار هستند و در تلاش هستیم تا 500 روستای بدون آب پایدار را از این نعمت برخوردار کنیم.

 

معتمدیان با اشاره به اینکه پروژه راه آهن گناباد به بیرجند سال گذشته کلید خورد، گفت: 44 ایستگاه دیجیتال در استان داریم و طی هفته دولت امسال توانستیم 96.5 درصد از سطح استان را تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار دهیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم تا خدمات بهداشتی را افزایش دهیم، ادامه داد: در این راستا تعدادهای تعداد تخت های بیمارستان های کرونایی در استان را از 800 تخت به یک هزار و 400 تخت افزایش دادیم و 2 بیماستان برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی بیشتر به مردم استان در دست احداث قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری سه هزار و 528 برابر افزایش ترانزیت کالا در استان داشتیم، افزود: از نظر وزنی چهار هزار و 800 برابر افزایش یافته اند و میانگین صادرات استان از ابتدای سال 100 درصد افزایش یافته است و بیش از یک هزار خودروی سنگین از مرز ماهیرود عبور کردند و این مرز جز فعال ترین بازارچه های مرزی کشور است.

 

معتمدیان بیان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه ای بیش از یک هزار گلخانه در استان احداث می شود و تا دهه فجر بخشی از گلخانه ها افتتاح می کنیم و زیرساخت های طرح هاب شتر به زودی تامین می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح های عمرانی و اشتغال زایی باعث شده رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در کشور را کسب کنیم و اکنون نرخ بیکاری استان علی رغم محدودیت های مالی به 4 درصد رسیده که نشان دهنده همت بالا دستگاه های اجرایی این استان است.

 

وی در پایان با بیان اینکه مشکلات معیشتی بسیاری وجود دارد، افزود: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که با وجود مشکلات معیشتی در بحث کمک های خیرین و مومنانه اقدامات شایسته ای انجام داده است و تلاش می کنیم تا با برنامه هایی که در دستور کار داریم بتوانیم رفع محرومیت از این منطقه استراتژیک کنیم.

 

 

کد خبر 980863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha