زمان عرضه نان باید مدیریت شود

فرماندار شیروان با اشاره به ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها گفت: زمان عرضه نان در شیروان باید مدیریت شود.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه باید زمان عرضه نان مدیریت شود تا شاهد ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها نباشیم، اظهارداشت: زمان برداشت محصول یکی از علل ایجاد صف های طولانی مقابل این واحدهای صنفی است.

 

فرماندار شیروان بیان کرد: باید اصلاحاتی در کل سهمیه شیروان به ویژه در شهریور و اوایل مهرماه اتفاق بیفتد زیراکه این شهرستان محل گذر مسافران و زائران به مشهد مقدس است که برخی از آن ها نان مورد نیاز خود را از این خطه تامین می کنند.

 

مرآتی با اشاره به اینکه وجود ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری در این شهرستان یکی دیگر از علل افزایش مصرف نان است، خاطرنشان کرد: هرچند این قشر سهمیه آرد خود را دریافت می کنند اما برخی از این خانوارها نان مورد نیاز خود را از نانوایی ها تامین می‌کنند.

 

وی سرانه مصرف آرد را در کشور برای هر نفر ماهانه تا هشت کیلوگرم دانست که این میزان در این شهرستان ۱۲ کیلوگرم است.

 

وی ادامه داد: جمعیت روستایی این شهرستان بالا است که این خود یکی از علل افزیش سرانه مصرف آرد نسبت به کشور است.

 

نماینده عالی دولت در شیروان تصریح کرد: به همه نانوایی ها اعلام شده در صورت مشاهده فروش آرد خارج از شبکه و قاچاق آرد، مجوز نانوایی آنان ابطال می شود که در این مدت مجوز یک باب نانوایی روستایی ابطال شده است.

 

مرآتی گفت: 50 تُن آرد مازاد بر سهمیه بین نانوانی‌های این شهرستان به منظور کاستن از جمعیت صف مقابل این واحدهای صنفی که اخیرا موجبات گلایه برخی از شهروندان شده، توزیع شد.

 

وی اظهارداشت: هم اکنون از جمعیت مقابل نانوایی ها کاسته شده و تنها در برخی از واحدها، آن هم در ساعات خاص صف است.

 

به گفته وی در شهرستان 157 هزار نفری شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۱۲۰ نانوایی در شهرها و ۱۳۰ نانوایی در روستاها مستقرند و 68 هزار نفر از این میزان جمعیت در روستاها ساکن هستند.

 

 

کد خبر 981332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha