احداث فرودگاه چابهار موافقت سازمان امور فضایی کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سند آمایش سرزمین استان بر ساخت فرودگاه تاکید شده است، گفت: احداث فرودگاه چابهار موافقت سازمان امور فضایی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «منصور بیجار» در ویژه برنامه تلویزیونی بازتاب بیان داشت: براساس بررسی های به عمل آمده  در چهار دهه اخیر هیچ گونه مانور نظامی در محدوده احداث شهرک فرودگاهی چابهار برگزار نشده لذا اراضی شهرک فرودگاهی چابهار جزء مناطق مانور نیروهای هوایی نیست.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اراضی شهرک فرودگاهی چابهار در مالکیت منطقه آزاد چابهار است، یادآور شد: احداث شهرک فرودگاهی چابهار از ضرورت ها است و باید این شهرک احداث شود و  دولت مصمم است  اما روند اجرای این پروژه تعطیل شده است.

 

بیجار با بیان اینکه تمام فرآیندهای قانونی برای احداث فرودگاه چابهار طی شده است، یادآور شد: احداث فرودگاه چابهار موافقت سازمان امور فضایی کشور را دارد.

 

وی با اعلام اینکه سرمایه گذاران خارجی برای احداث این فرودگاه جذب شده است، افزود: در حال حاضر 5 پیمانکار زیر مجموع پیمانکار اصلی با استعداد ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و 650 نفر در پروژه فعال شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:  سه باند در طرح کلی فرودگاه پیش بینی شده که یک باند مختص مسافر داخلی، یک باند مختص مسافر خارجی و یک باند مختص بار است.

کد خبر 981783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha