نصب سردیس برنزی «گوته» در جوار حافظیه

جورکش گفت: سردیس برنزی «گوته» تاثیرپذیرفته ترین شاعر آلمانی از حافظ توسط شهر «وایمار» آلمان ساخته شده و در گذر «گوته» در مجاورت مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه شیراز نصب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید جورکش»، با اشاره به خواهرخواندگی شهر «وایمار» آلمان و شیراز گفت: تبادلات فرهنگی و هنری مختلفی بین شیراز و خواهرخوانده هایش برقرار و ساخت سردیس برنزی گوته نیز در راستای این تبادلات است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: بهسازی و زیباسازی گذر «گوته» در مجاورت مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه نیز به اتمام رسیده و سردیس برنزی شاعر مشهور آلمانی «گوته» به عنوان نمادی از دوستی و اشتراک فرهنگی شهرهای شیراز و وایمار در این گذر نصب می شود.

وی اضافه کرد: گوته یکی از تاثیرپذیرفته ترین شاعران آلمانی از حافظ است و سال گذشته نیز به مناسب دویستمین سالگرد انتشار دیوان «شرقی–غربی گوته»، هفته فرهنگی آلمان در شیراز با حضور هنرمندان، فرهنگوران و اندیشمندان آلمانی برگزار شد و طی این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه زندگی و آثار گوته، نمایش و نقد فیلم، نمایشگاه آثار هنری، باستان شناسی و ... بودیم.

جورکش درخصوص مبادلات فرهنگی و هنری شیراز با «وایمار» آلمان بیان کرد: برگزاری چندین نوبت مراسم بزرگداشت نوروز و حافظ در شهر «وایمار»، مراسم «حافظ خوانی/گوته خوانی» در حافظیه، برگزاری کنسرت موسیقی با شرکت چهره های فاخر موسیقی آلمان در شیراز، حضور چهره های فرهنگی، هنری و سیاسی شهر «وایمار» و ایالت «تورینگن» در قالب کاروان «صلح نوروز» در شیراز، تبادل پیام به مناسبت های مختلف همچون عید نوروز، سال نو میلادی، روز شیراز و ... از جمله اقدامات پیشین در راستای پیمان خواهرخواندگی است.

وی اعلام کرد: همچنین پس از اتمام شیوع ویروس کرونا و اتمام محدودیت های ناشی از آن، شاهد برگزاری مراسم های مختلف خواهیم بود.

کد خبر 982434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha