وقف مدیریت متعالی اسلام‌است

آیت الله علما، از وقف بعنوان مدیریت متعالی اسلام‌ نام برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ؛ مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف استان کرمانشاه به مناسبت روز وقف و آغاز این دهه، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

 

امام جمعه کرمانشاه در این دیدار گفت: وقف مدیریت متعالی اسلام‌است و آنقدر موضوع وقف در اسلام مهم و اساسی می باشد که اصلاً کتاب مستقلی در زمینه وقف وجود دارد که این موضوع اهمیت مسئله وقف را در نظر شارع مقدس می رساند.

 

وی تأکید کرد: در زمان حضرت علی (ع) هم به محض این که حضرت با مشقت چاهی را حفر می کردند، در میانه راه آن را وقف می فرمود، زیرا وقف سنت جاری و ارزشمندی است که تعادل را در جامعه برقرار می کند.
 

 

آیت الله علماء تصریح کرد: موضوع وقف در برنامه مدیریتی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و امام راحل به خوبی قابل تشخیص است، زیرا در زمان دفاع مقدس، امام راحل عموم مردم را به صحنه آورد تا جنگ را خودشان مدیریت کنند، برنامه ای که برای برون رفت از مشکلات بسیار مهم و اساسی می باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به خدمات اوقاف در رسیدگی به محرومان خاطرنشان کرد: رزمایش کمک مومنانه همه را برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به میدان آورد و فرمایشات مقام‌معظم رهبری سبب شد تا همه از نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گرفته تا ارتش و سپاه و اوقاف برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا پای کار بیایند و انصافا اوقاف خدمات خوبی در این زمینه به مردم ارائه داده است و بیش از ۴ میلیارد تومان از محل عواید موقوفات به مردم رسیده است و این کار بزرگی است.

 

کد خبر 983684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha