در وقف، اصل سرمایه از بین نمی‌رود و از منافع آن استفاده می‌شود

فرماندار بندرلنگه گفت: در وقف اصل سرمایه از بین نمی رود و از منافع آن در راهی که واقف عنوان کرده است استفاده خواهد شد و نمی توان در راهی به جز نیت واقف آن را استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، «علی نیکویی» در دیدار با رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه ضمن تبریک فرارسیدن دهه وقف اظهار کرد: در دین مبین اسلام کلماتی مانند احسان، انفاق وجود دارد که همگی بر انجام اقداماتی در راستای امورات خیریه، عام المنفعه، رفع مشکلات مردم، مسائل مذهبی و ترویج دین اسلام و شعائر دینی تاکید دارند و خیرین معتقد و بلند همت نیز با تمسک به همین آیات و روایات، در این راه قدم بر می دارند.

 

 وی به وجود نشانه هایی از این اقدام پسندیده در دوره های مختلف کشور نیز اشاره کرد و افزود: در تاریخ کشور از قدیم الایام اهتمامی در مردم وجود داشته که از مال خود برای بهره مندی دیگران اقداماتی انجام دهند و این سنت نیکو ریشه ای قدیمی دارد و در دیگر جوامع نیز اقداماتی در بحث های درمان، آموزش و حمایت های اجتماعی انجام شده است.

 

فرماندار بندرلنگه ساماندهی‌های انجام گرفته سالهای اخیر در حوزه اوقاف و امور خیریه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در وقف اصل سرمایه از بین نمی رود و از منافع آن در راهی که واقف عنوان کرده است استفاده خواهد شد و نمی توان در راهی به جز نیت واقف آن را استفاده کرد.

 

نیکویی ادامه داد: اطلاع رسانی از ثمرات و اثرات اقدامات انجام گرفته، منجر به دیده شدن زحمات و نتیجه وقف برای واقف، بازماندگان وی و در سطح جامعه شده و افزایش اعتماد مردم به متولیان ساماندهی امور را به دنبال دارد که نتیجه آن تشویق به امر وقف خواهد بود و نگاه ما به اداره اوقاف یک نگاه مثبت است و با تمام توان خود از این اداره حمایت و همراهی می کنیم.

 

در ادامه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه به بیان گزارشی از اقدامات هفت ماه گذشته این اداره در شهرستان و برخی مشکلات موجود پرداخت.

 

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پایان ضمن گرامیداشت دهه وقف، این دهه را به کارکنان اوقاف تبریک گفت و با اهدای لوح سپاس، از آنان تقدیر وتشکر بعمل آورد.

کد خبر 985022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha