نسل جدید کانون های مساجد باید مخاطب شناس و محتوامحور باشد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ما می خواهیم نسل دیگری از کانون های مساجد را رونمایی کنیم که هم مخاطب شناس باشد و هم در حوزه محتوایی قوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی چهارشنبه (30 مهر) در ارتباط مجازی با رؤسای ادارات ارشاد شهرستان ها با موضوع با بیان اینکه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شعاری تحت عنوان «پدر فکور باشیم نه پدر پولدار» مطرح کردند، گفت: قبلاً بودجه ریزی به تناسب کارکرد نبود اما الان بودجه ها براساس فعالیت در سامانه بچه های مسجد تقسیم می شود.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه یک سازمان باید ساختارخوبی داشته باشد و علاوه بر ساختار، تیم خوبی هم داشته باشد، بیان کرد: مخاطب امروز ما، مخاطب دیجیتالی است لذا متولیان امر هم باید دستی به مباحث انفورماتیک داشته باشند تا ساختار روانی را درک کنند.

 


وی افزود: زمانی یک مدیر مسئول سواد رسانه و فرهنگی دارد کارها راحت تر است و در حوزه محتوایی نمی لنگیم؛ ما می خواهیم نسل دیگری از کانون های مساجد را رونمایی کنیم که هم مخاطب شناس باشد و هم در حوزه محتوایی قوی است.

 


حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: در پورتال بچه های مسجد 25 هزار کانون ثبت شده در کشور وجود دارد و اگر هر کجای کشور کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه های مسجد باشد، اطلاعات، اعضا و فعالیت آن ها موجود است.

 

 

وی سپس به تصویب اساسنامه، تبیین بیانیه مأموریت و پورتال بچه های مسجد پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از کارهای فاخر ما جریان «فهما» است؛ گفت: این جریان شبیه جریان پایتخت کتاب بوده و امسال استان قم به عنوان پایتخت فهما معرفی شد و همچنین استان کرمان جزء 10 استان برتر در شاخص های مدنظر ستاد است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت و  پتانسیل های خوبی در آن هست؛ تأکید کرد: باید{ در حوزه کانون های مساجد} یک ابراز وجودی بکنیم و کانون ها باید براساس شاخص های تعریف شده از سوی کانون های مساجد کشور فعالیت را انجام دهند و بارگذاری کنند.

 

 

در این نشست تعدادی از رؤسای ادارات ارشاد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 985649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha