تابلوی تصاویر فرماندهان شهید گردان بلال بازسازی می شود

دوائی فر گفت: به منظور ارج  نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان، تابلوی فرماندهان شهید گردان بلال، بازسازی و ترمیم می شود.

«محمدعلی دوائی فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با بیان اینکه رزمندگان و فرماندهان این گردان، مردانی جسور، مقتدر، فداکار و ایثارگر بوده اند و به همین منظور در گذشته میدانی به نام این عزیزان رزمنده نامگذاری شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه تابلوی فرماندهان شهید این گردان مدت ها است فرسوده شده و نیاز به بازسازی و ترمیم دارد، از این جهت بازسازی این تابلو به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول سپرده شد.

 

شهردار دزفول تصریح کرد: همزمان نیز اقداماتی در این میدان به منظور زیباسازی انجام و المان های ویژه ای به همین منظور با مشورت و همکاری این رزمندگان و همچنین هنرمندان در نظر گرفته می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم در حوزه مسائل فرهنگی پرداختن به موضوع شهدا و دفاع مقدس است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به طور حتم در آینده نزدیک اقدامات شایان توجهی در این خصوص صورت می گیرد.

 

گردان قهرمان و حماسه ساز بلال در آبان ماه ۱۳۶۰ قبل از عملیات پیروزمندانه ی طریق القدس با حضور دلاوران بسیجی و پاسدار شهرستان دزفول به طور رسمی تشکیل شد.

 

این گردان در عملیاتهای مهمی چون طریق القدس (آزاد سازی شهر بستان و دشت آزادگان)، فتح المبین (آزادسازی مناطق شمال غربی استان و سایت چهار و پنج)، بیت المقدس (آزادسازی شهر خرمشهر)، رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، والفجر۱۰ و بیت المقدس ۷، به عنوان یکی از گردان های خط شکن، نقش عظیم و مؤثر در شکستن خط اول دشمن ایفا کرد.

 

کد خبر 986098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha