توهین به پیامبر اسلام اهانت به همه ادیان است 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص)، اهانت بی‌‌شرمانه به همه ادیان الهی و همه فرستادگان خداوند متعال است گفت: مسلمانان نباید نسبت به تکرار این اهانت‌ها بی‌تفاوت باشند.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، ضمن محکومیت اهانت نشریه و دولت فرانسه به پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: یکی از خصوصیات دین اسلام احترام به ادیان دیگر است و هیچگاه در طول تاریخ مشاهده نشده مسلمانان نسبت به دیگر ادیان چنین رفتاری داشته باشند و در بسیاری از کشورهای اسلامی پیروان سایر ادیان آزادانه و با احترام زندگی می‌کنند.

 

امام جمعه دزفول زندگی پیروان سایر ادیان در کشورهای اسلامی را نمونه بارز آزادی بیان عنوان کرد و افزود: کشور فرانسه مدعی است مهد دموکراسی و آزادی بیان است اما این یک ادعای واهی بوده چرا که بارها مشاهده شده رفتارهای این دولت با نسبت به موضوعات مختلف با آزادی بیان منافات دارد.

 

وی در ادامه با ذکر مثالی از رفتارهای متناقض دولت فرانسه نسبت به آزادی بیان تصریح کرد: دولت فرانسه توهین یک نشریه به پیامبر اسلام (ص) را آزادی بیان عنوان می‌کند اما پرداختن به قضیه هولوکاست در آن کشور جرم است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: دولت فرانسه در حالی ادعا می‌کند که این کشور مهد دموکراسی و آزادی بیان است که بارها دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه را به خاطر داشتن حجاب اخراج کرده است.

 

وی ابراز کرد: عنوان آزادی بیان برای اهانت به پیامبر اسلام (ص) را توجیهی غیرقابل قبول دانست و عنوان کرد: توهین به پیامبر اسلام (ص) توهین به همه ادیان و سایر پیامبران است و پیروان واقعی سایر ادیان نیز این اهانت را نمی‌پذیرند.

 

امام جمعه دزفول به اسلام ستیزی غرب اشاره کرد و ادامه داد: اهانت به پیامبر اسلام (ص) هر از چندگاهی توسط برخی نشریات صورت می‌گیرد و هر بار برخی دولت‌ها از آن به عنوان آزادی بیان یاد می‌کنند و این نشان می‌دهد اقدامات این چنینی برنامه‌ریزی شده و در ادامه برنامه دشمنی با اسلام است.

 

وی در پایان یاد آور شد: مسلمانان نباید نسبت به تکرار این اهانت‌ها بی‌تفاوت باشند چرا که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند این اهانت‌ها را عادی جلوه دهند، لذا مطالبه مسلمانان جهان باید برخورد دولت فرانسه با نشریه موهن باشد.

 

کد خبر 987918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha