دفاع امارات از اظهارات اسلام ستیزانه «مکرون»

امارات متحده عربی از اظهارات اسلام ستیزانه «امانوئل مکرون» دفاع و اعلام کرد: مکرون تمایلی به کنار گذاشتن مسلمانان ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، امارات متحده عربی از اظهارات اسلام ستیزانه و جنجال برانگیز «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دفاع کرد. این اظهارات در روزهای اخیر موجی از خشم را در میان مسلمانان برانگیخته است.

 

«انور قرقاش» وزیر امورخارجه امارات امروز( دوشنبه 12 آبان 1399) در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی ولت» مخالفت خود را نسبت به این مسئله که مکرون تمایل به کنارگذاشتن مسلمانان دارد، اعلام کرد.

 

قرقاش گفت: باید آنچه را که مکرون در سخنرانی اش گفته است، بشنوید. او نمی خواهد مسلمانان را در غرب منزوی کند و کاملا حق دارد.

 

این وزیر اماراتی افزود: باید مسلمانان ادغام بهتری در جامعه فرانسه داشته باشند. دولت فرانسه حق دارد به موازات مبارزه با افراط گرایی راه ها و روش های دستیابی به آن را جستجو کند.

 

اعتراض های گسترده در برخی از کشورهای اسلامی در پاسخ به اظهارات مکرون ایجاد شده است. مکرون از حق انتشار کایکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) با نام آزادی بیان دفاع کرد.

 

در 16 اکتبر یک معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن به دانش آموزانش به دست یک چچنی کشته شد. پس از آن، مکرون در اظهارات اسلام ستیزانه اعلام کرد: فرانسه از بازنشر کاریکاتورهای موهن دست نمی کشد.

کد خبر 989291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha