مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم ۱۸ آبان ماه در قزوین آغاز می شود

عظیمی گفت: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا در مراکز استان ها برگزار می شود که این مسابقات فردا در قزوین آغاز می شود.

«علی عظیمی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا در مراکز استان ها برگزار می شود که 18 آبان ماه خواهران و 21 آبان ماه هم برادران در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در بخش خواهران، چهار نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند که در رشته های حفظ 20 جز، حفظ کل، ترتیل و قرائت به رقابت می پردازند.

 

وی عنوان کرد: مسابقات در بخش خواهران در روز یکشنبه 18 آبان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار  می شود به این صورت که شرکت کنندگان در سالن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین حضور پیدا کرده و تلاوت شان انجام خواهد شد و از طریق ویدئو کنفرانس، هیئت داوران در تهران داوری خود را خواهند داشت.

 

عظیمی اضافه کرد: در رشته حفظ 20 جز مرضیه سهرابی، حفظ کل مهناز مومنی، ترتیل انسیه حاج یوسفی و در رشته قرائت تحقیق زهرا کریم خان زند از استان قزوین در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت دارند.

 

وی اعلام کرد: در بخش آقایان، مسابقات در روز 21 آبان ماه در رشته های حفظ 20 جز، حفظ کل، ترتیل، اذان و قرائت و تحقیق برگزار خواهد  شد که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده آقایان با حضور در صدا و سیمای مرکز استان، تلاوت شان ضبط شده و ان شاالله این تلاوت ها از هشتم آذر ماه در شبکه قرآن پخش و داوری به صورت زنده صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: در رشته حفظ 20 جز محمد جواد محجوب، حفظ کل سعید علی اکبری، قرائت ترتیل مهدی جوزی، اذان علی غلامی و در رشته قرائت تحقیق هم سید مصطفی حسینی و علی غلامی به رقابت می پردازند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم یادآور شد: مسابقات قرآن کریم رویدادی برای محک زدن دوستان قرآنی در استان ها، میدان رقابتی برای ارتقاء و ایجاد انگیزه برای چهره های قرآنی و افزایش دانش قرآنی در حوزه فنی و مفاهیم است.

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات در بخش خواهران توسط ناظر تعیین شده مورد نظارت قرار می گیرد و برای برادران هم ناظر فنی از تهران به استان ها اعزام می شود.

 

کد خبر 990616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha