​شکل گیری قرارگاه پشتیبانی از ستادکرونا در گلستان/ بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان

​حق شناس از شکل گیری قرارگاه پشتیبانی از ستادکرونا در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (یکشنبه 18 آبان) در قرارگاه پشتیبانی از ستاد استانی کرونای اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت محدودیت ها و شاخصه ها را احصاء کند و همه دستگاه ها مکلف به اجرای آن باشند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: مصوبه ای در روز گذشته در ستادملی کرونا به تصویب رسید و براساس آن همه مشاغل کشور در چهار گروه تقسیم شده است و در همه مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت مثل گنبدکاووس نه تنها گروه مشاغل سه و چهار بلکه مشاغل گروه دوم نیز از ساعت 18 بعد از ظهر به جز مدارس و دانشگاه ها تعطیل خواهند بود.

 

حق شناس بیان کرد: استان گلستان نسبت به همه استان های کشور وضعیت بهتری دارد و به ازای هر 100 هزار نفر بیمار جمعیت 23 نفر به کرونا مبتلا هستند و شرایط استان گلستان از میانگین کشوری بهتر است و از نظر تعداد فوت شدگان نیز به ازای هر یک میلیون نفر 35 نفر در کشور براثر کرونا فوت کردند که این عدد در گلستان کمتر از 20 نفر است.

 

وی افزود: امروز 408 بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که این تعداد یک سوم میزان بیماران کرونایی در اسفندماه است، در هشت ماه گذشته 6 دستگاه سی.تی اسکن و بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد نیاز مثل دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت خدمات درمانی استان  افزوده شده است.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه فردا از فعالیت تالارهای عروسی در گرگان و گنبدکاووس ممنوع است، متذکر شد: 20 هزار نفر براثر کرونا در استان گلستان بیکار شدند و این افراد برای دریافت غرامت بیمه بیکاری در سامانه اداره کار ثبت نام کردند.

 

حق شناس بابیان اینکه هیچ دغدغه ای در بخش قضایی برای برخورد با متخلفان بهداشتی نداریم، بیان کرد: تعزیرات حکومتی نیز در طول هشت ماه گذشته همراهی خوبی با ستاد کرونا داشته است.

کد خبر 991162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha