گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد و بستان در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه

شریعتی با اشاره ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد و هشت آذر سالروز آزادسازی بستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، گرامیداشت این دو مناسبت به صورت رزمایش کمک‌های مؤمنانه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (یکشنبه 18 آبان) در حاشیه نشست ستاد برگزاری 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد و هشت آذر سالروز آزادسازی بستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های مختلف، بنا شد امسال گرامیداشت این دو مناسبت در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه انجام شود.

 

استاندار خوزستان افزود: در این رزمایش که با کمک سازمان‌ها و شرکت‌ها و با محوریت فرماندار و امام جمعه دشت‌آزادگان صورت می‌گیرد، بسته‌های معیشتی میان مردم نیازمند این مناطق توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم این روز بزرگ را پاس بداریم و رویدادهای آن دوران را به نسل جدید منتقل کنیم ادامه داد: باید شرایط آن دوران برای نسل جدید تبیین شود تا بدانند که شهدا، ایثارگران و رزمندگان در چه شرایطی از کیان مملکت دفاع کردند.

 

شریعتی تصریح کرد: این گونه اقدامات هم کمک‌، حمایت، همراهی و انفاق است و هم به نوعی نسل جدید را متوجه می‌کند که به دنبال تاریخ این سرزمین و استان و شهرستان بروند.

 

«قاسم ساعدی» نیز با بیان اینکه سوسنگرد سرزمینی مقدس و آغشته به خون همه جوانان ایران است از این رو به همه ایرانیان تعلق دارد عنوان کرد: در عملیات آزادسازی سوسنگرد گردان‌ها، بسیجیان و ارتشیان فعال از جای‌جای میهن اسلامی در این سرزمین حضور پیدا کرده و جانفشانی کردند.

 

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم دشت‌آزادگان در خط مقدم مبارزه و در خدمت یگان‌های عملیاتی بودند و بیشترین آسیب و صدمه روحی و روانی را متحمل شدند و تاثیر این رویدادها تا سال‌ها بعد از جنگ در ذهن و روح مردم و حتی فرزندان آنها باقی مانده است.

 

وی با اشاره به اینکه دشت‌آزادگان یکی از مناطقی است که نماد و سمبل مقاومت بوده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است یاد آور شد: فرهنگ شهید و شهادت نباید از ذهن نونهالان، نوجوانان و جوانان پاک شود و باید روحیه ایثارگری را در میان نسل جدید نهادینه کنیم.

 

کد خبر 991199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha