مراسم تجلیل از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه در همدان برگزار شد

آیین پایانی اولین دوره انتخاب کتاب سال استان همدان (جایزه قلم هگمتانه) پیش از ظهر امروز با تجلیل از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «احمدرضا احسانی»  صبح امروز (۲۹ آبان) در مراسم جایزه قلم هگمتانه که از طریق فضای مجازی به صورت زنده پخش می شد، گت: فرهنگ و هنر با توجه به اهمیتی که به عنوان زیرساخت جامعه دارد، هیچگاه نمی تواند تعطیل شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود:  با توجه به شرایط کنونی برنامه های فرهنگی و هنری شکل دیگری به خود گرفته و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شرایط کرونا دشواری هایی ایجاد کرده، گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، مراسم تجلیل از برگزیدگان جایزه قلم هگمتانه هم از این طریق پوشش داده شد.

 

احسانی با تاکید بر جایگاه کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی، خاطرنشان کرد:  ابزارهای جدیدی که در این سال ها ارائه شده، نتوانسته به عنوان جایگزینی برای کتاب معرفی شود و کتاب به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در کنار آموزش و آگاهی‌رسانی، تأثیر قابل توجهی هم در اصلاح رفتارهای اجتماعی دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از کتاب به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه فرهنگی و کالاهای اساسی یاد کرد و گفت: هر اندازه که مراکز فرهنگی در جامعه‌ای وجود داشته باشد، به همان میزان در حوزه اندیشه ورزی و خردورزی جامعه سالم تری برای زندگی وجود خواهد داشت.

 

وی تأکید کرد:  وقتی از کالای اساسی صحبت می کنیم یعنی دسترسی افراد باید به آن بیشتر از سایر موارد باشد.

کد خبر 995001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha