بررسی ابعاد اجرای طرح شهید سلیمانی در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان از بررسی ابعاد اجرای طرح مشترک شهید سلیمانی در این کمیسیون با حضور رییس بسیج جامعه پزشکی خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه و با حضور شاهین محمد صادقی رییس بسیج جامعه پزشکی طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت در مورد کنترل بیماری کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) مورد بررسی قرار گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استراتژی اصلی و روح حاکم بر این طرح این است که به جای دفاع از ویروس مهاجم کرونا خودش به ویروس حمله کرده و باعث قطع زنجیره انتقال می شود؛ از طرفی هم در دنیا کرونا را با نگاهی اجتماعی حل کردند و نه بهداشتی و درمانی.

 

وی بیان کرد: با اجرای این طرح افراد شناسایی شده درگیر بیماری کرونا خصوصا اقشار آسیب پذیر باید قرنطینه خانگی یا قرنطینه معکوس شوند چرا که احتمال خطر برای این افراد بیشتر است. در واقع با این طرح بستر اجرای قانون نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی فراهم می شود.

 

وی تصریح کرد: شرایط کنونی کشور و افزایش شیوع کرونا نشان می دهد که سرعت انتشار این ویروس از سرعت تصمیم گیری مدیران بیشتر بوده است در حالی که شرط موفقیت و کنترل این بیماری سبقت گرفتن از سرعت انتشار آن است.

 

وی گفت: همه ما درمان را اولویت قرار دادیم و مبارزه با کرونا را از بیمارستان ها شروع کردیم در حالی که در قرارداد مشترک بین وزارت بهداشت و بسیج و در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از رویکردهای بهداشتی و پیشگیری استفاده می کنیم.

کد خبر 996729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha