تفکر بسیجی مقدمه ای برای مشارکت مردمی در حل مشکلات کشور

نشست تجلیل از بسیجیان منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با حضور فرماندهان و هیات رئیسه عقیدتی سیاست این یگان برگزار و بر تفکر بسیجی مقدمه ای برای مشارکت مردمی در حل مشکلات کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بسیج فراتر از یک یگان و مجموعه نظامی محسوب می شود و این کلمه نشانه ای یک تفکر و خط و مشی انسانی و برگرفته از آموزه های دینی می باشد که در ایران موجب اقتدار و عزت ملی و فرصتی برای حل مشکلات کشور شده است.

 

تفکر بسیجی امروز الگویی در بین جوامع آزادی خواه شده و فرصتی برای تبدیل به گسترش بیداری اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام است و این تفکر انقلابی درجامعه باید گسترش پیدا کند و روحیه مردمی و مشارکتی ارج گذاری شود.

 

نشستی به مناسبت هفته بسیج در منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با حضور فرماندهان و هیات رئیسه عقیدتی سیاست این یگان برگزار و بر تفکر بسیجی مقدمه ای برای مشارکت مردمی در حل مشکلات کشور تاکید و همچنین از نیروهای بسیجی این منطقه تجلیل شد.

 

*عزم و اراده ی مردمی بر هر اراده ای غالب است

 

جانشین فرمانده  منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور در این نشست  به مشارکت مردمی در قالب های مختلف مثل بسیج برای گره گشایی از مشکلات و رفع چالش ها اشاره کرد و گفت: نیروی، عزم و اراده مردمی بر هر قدرتی غالب است.

 

امیر سرتیپ دوم «محمدرضا معصومی» پیروزی انقلاب اسلامی، شکست دشمن در دوران دفاع مقدس، پیشرفت های کشور در 40 سال گذشته و حل مشکلات و تهدیدها ناشیی از عزم و اراده مردم این کشور بوده و شرایط سخت این روزها نیز به همین مولفه نیاز دارد.

 

وی به دستور امام راحل در خصوص تشکیل ارتش بیست میلیونی، اظهارداشت: در شرایط سخت کشور چنین اتفاق هوشمندانه، الهی و ناشی از درایت، فکر و عقیده معنوی رهبر کبیر انقلاب برای نبرد با دشمن کارساز شد.

 

امیرسرتیپ معصومی تفکر بسیجی را عامل شکست دشمن در طول جنگ 8 ساله  دانست و اذعان داشت: بسیج مردمی، ماشین جنگی عراقی را  متوقف و دشمن را در تحقق اهدافش ناکام گذاشت.

 

وی ادامه داد: نقش مقاومت مردم ایران نقش بسیار ارزنده ای در الگو گیری سایر ملت های آزادی خواه داشت و مشارکت همکاری در قالب حضور مستشاری نیروهای نظامی ایران در جبهه ی مقاومت عراق وسوریه و تشکیل بسیج مردمی(حشدالشعبی)داعش را شکست داد.

 

*تفکر بسیجی برگرفته از ایمان و صداقت است

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه مرکزی کشور در بخشی از این جلسه بر صداقت و اخلاص بین بسیجیان تاکید کرد و گفت: تفکر بسیجی برگرفته از ایمان و صداقت است.

 

حجت الاسلام «سید جانمراد موسوی» افزود: بسیجیان رهروان اهل البیت(علیه السلام) بوده و باید معرفت و شناخت نسبت به بزرگان دینی چیدا کنند تا به واسطه این معرفت جویی جایگاه  خود را نزد پروردگار تقویت کنند و به کمال برسند.

 

وی بر عمل گرایی در دوستی و مودت با خاندان عصمت و طهارت تاکید کرد و یادآورشد: یک فرد بسیجی باید این عشق به خوبان عالم را در رفتار فردی و اجتماعی،گفتار و عملکرد خود نشان دهد.

 

 رئیس عقیدتی سیاسی ادامه داد: اطاعت پذیری از حضرت حق، پیامبر، اهل البیت و  ولی فقیه از دیگر ویژگی ها و خصوصیات بسیجیان است.

کد خبر 997042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha