باشت  رکورددار بیشترین بارش در کهگیلویه و بویراحمد

کاکاوند گفت: در بارندگی‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز در باشت حدود ۷۹ میلیمتر باران بارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رضا کاکاوند امروز (۷ آذر) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از پنج شنبه ۶ آذرماه تا دوشنبه ۱۰ آذرماه ۹۹ جو استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بنابراین بارش قابل ملاحظه باران (ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف)، گاهی رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.


مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و رواناب‌های سطحی (در مناطق سیل خیز استان این هشدار به رنگ قرمز است)، اصابت صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، کاهش دید افقی (طی روزهای جمعه تا یکشنبه) و احتمال آسیب به تاسیسات و محصولات زراعی و باغی را از مخاطرات این سامانه عنوان کرد.

وی ممانعت از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، اجتناب از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی، ممانعت از صعود به کوهستان، مراقبت از محصولات کشاورزی (جهت حفظ محصولات باغی و کشاورزی و گلخانه‌ها و استخرهای ماهی تمهیدات لازم به عمل آید)، انجام اقدامات مقتضی در حفاظت شدید تاسیسات و وسایل برقی و سایر اقدامات پیشگیرانه را در طی این سامانه بارشی، به مردم استان توصیه کرد.

 

 اعلام میزان بارش‌ها در استان کهگیلویه  و بویراحمد
 

کاکاوند گفت: در بارندگی‌های اخیر تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز در جاورده حدود ۳۹ و ۵ دهم میلیمتر باران بارید.


مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی های اخیر استان تا ساعت ۱۸:۳۰ جمعه هفتم آذر باشت 79، آبمورد لوداب 75، بوستان 65، سی سخت 57.4، آبده گاه 57، امیرآباد بابکان 57، دوگنبدان 56.6، امامزاده جعفر 53.7، جاورده 53.5، سرآسیاب یوسفی 50، دیل 50، ده برافتاب 49.5، گنجه ای 48، دهدشت 44.1، مارگون 43، کریک 44، دیشموک 41، جوکار 41، یاسوج 40.1، چرام 40، چیتاب 39، لنده 37، کالوس 37، قلعه رئیسی 35، تنگ سرخ 35، سوق 34، منصورخانی کاکان 33، موشمی زیلایی 30، پاتاوه 28.5 و لیکک  25.8  باران بارید.

وی با بیان اینکه بارندگی ها تا دوشنبه در این استان ادامه دارد، به شدت بارندگی در ساعات آینده اشاره کرد و گفت: احتمال وقوع سیلاب در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و گچساران وجود دارد.


کاکاوند تاکید کرد: بارندگی‌ها تا صبح دوشنبه در استان ادامه دارد.

کد خبر 997684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha