موسسات قرآنی تا ۲۰ آذر می توانند در سامانه اطلاعات ثبت نام کنند

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: از راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از ، پنجم آذرماه، آغاز به کار و تا ۲۰ آذر ماه موسسات قرآنی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

حجت الاسلام «محمد تقی کاظمی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد از راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از  پنجم آذرماه، آغاز به کار و تا ۲۰ آذر ماه موسسات قرآنی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند، این سامانه به نشانی Qia.ir از پنجم آذرماه کار خود را آغاز کرده است.

 

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: بر اساس گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فاز نخست، تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود.

 

وی افزود: در فازهای بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد. امیدواریم این سامانه بتواند داده‌های آماری و گزارش‌های خوبی را برای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان ارائه کند.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: حمایت از فعالیت مؤسسات و پرداخت سرانه‌ها، فقط بر مبنای داده‌های این سامانه خواهد بود و از مؤسساتی که اطلاعات مربوطه را در این سامانه وارد نکنند در ثبت نام قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

 

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضویاظهارکرد: ثبت نام در این سامانه از پنجم آذرماه آغاز و تا بیستم آذرماه ادامه خواهد داشت همچنین ثبت نام موسسات و قرآن‌آموزان در آزمون سراسری سال جاری از ابتدای دی‌ماه آغاز خواهد شد و در ۱۵ دی‌ماه به پایان خواهد رسید.

 

وی گفت: از تاریخ یکم دیماه، ملاک صدور مجوز. تمدید پروانه و حمایت ها مادی و آموزشی مؤسساتی خواهند بود که ثبت اطلاعات در این سامانه نموده باشند، موسسات اگر در روند ثبت نام به مشکل برخوردند می توانند با شماره ۹۱۳۰۲۱۱۴۱-۰۲۱ تماس بگیرند

کد خبر 997926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha