مخالفت سازمان های اسلامی مالزی با اقدام عربستان در تروریسم خواندن اخوان المسلمین

سازمان های اسلامی مالزی مخالفت خود را در تروریسم خواندن جماعت اخوان المسلمین اعلام و این اقدام عربستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، 17 سازمان اسلامی در مالزی در بیانیه مشترکی نسبت به اقدام هیئت علمای ارشد عربستان در تروریسم خواندن جماعت اخوان المسلمین ابراز تاسف کردند و این اقدام  عربستان را محکوم کردند.

 

این سازمان های اسلامی اعلام کردند: این هیئت عربستان تفکر اعتدال گرایانه جماعت الاخوان و تاریخ آن در مقابله با استعمار را نادیده گرفته است.

 

در این بیانیه آمده است: اتهامات هیئت علمای عربستان واهی و بدون دلیل است و فتواهای گذشته این هیئت و در راس آن «شیخ عبدالعزیز بن باز» را که به افزایش اختلافات بین مسلمانان شد، فراموش کردند. این اقدام هیئت علمای عربستان همسو با مواضع صهیونیست‌هاست، به خصوص که  بیانیه عربستان مورد استقبال گسترده در رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

این بیانیه با اشاره به گزارش کمیسیون امورخارجه در مجلس عوام انگلیس در سال 2016 میلادی اعلام کرد: جماعت الاخوان یک دیوار دربرابر تروریسم است. به خصوص که این جماعت مورد انتقاد و حمله گروه های افراطی مانند گروهک تروریستی داعش قرار گرفته است.

 

 این سازمان ها از هیئت علمای ارشد عربستان خواستند تا از موضع اخیر خود عقب نشینی کنند، به خصوص که مواضع آن با کشورهای عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همسو است.

کد خبر 999266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha