همایش علمی بین المللی «سازمان همکاری اسلامی و مسئله فلسطین» برگزار شد

دانشگاه فلسطینی الإسراء همایش علمی بین المللی «سازمان همکاری اسلامی و مسئله فلسطین» را با همکاری دانشگاه ملی مالزی و مرکز مطالعات و پژوهش های مراکش به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین الیوم، دانشگاه الإسراء همایش بین المللی «سازمان همکاری اسلامی و مسئله فلسطین» را با همکاری دانشگاه ملی مالزی و مرکز مطالعات و پژوهش های مراکش و با نظارت دکتر «محمود ابو مویس» ویر آموزش عالی و تحقیقات علمی و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه ها، شخصیت های دانشگاهی و پژوهشگران از طریق نرم افزار زوم برگزار کرد.

 

دکتر محمود ابومویس در این همایش مجازی گفت: فلسطین باوجود مشکلات و مصائب اصرار دارد که به مانند گذشته باقی بماند و منبع تابش برای فرهنگ، هنر و علوم باشد. انسانیت در ترسیم تابلو محبت، عدالت، امنیت و مبارزه با ظلم و استبداد و افراط گری مشارکت می کند.

 

ابومویس افزود: فلسطین دانشگاه‌ها، مدارس، ورزشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر را ساخته است. ما امروز از دانشگاه الإسراء شما و همه جهانیان را مخاطب قرار می دهیم تا بر پایبندی‌مان بر مسئله فلسطین و عدالت تاکید کنیم. ما ملتی هستیم که راه  خود را می دانیم و تا زمانی که به همه حقوق مشروع خود در آزادی و استقلال نرسیم، از آن دست نمی کشیم.

 

در همین حال، دکتر «عدنان الحجار» رئیس دانشگاه الإسراء گفت: این دانشگاه همیشه از همه توان خود برای خدمت به آرمان های فلسطین استفاده می کند، زیرا مسئله فلسطین یک مسئله عربی و اسلامی است . این دانشگاه تا رسیدن به آرزوی فلسطین برای برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، بازگشت پناهندگان به منازل شان و پاکسازی زندان های اشغالگران از اسیران فلسطینی وظیفه ملی خود را انجام می دهد.

کد خبر 999628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha