اختصاص ۴ میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی زیرکوه/ ۳۰ درصد تخصیص یافت

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه چهار میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های آبرسانی زیرکوه تعیین شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۳۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی یکی از اولویت های مهم در شهرستان زیرکوه موضوع آب شرب است.

 

فرماندار زیرکوه در ادامه گفت: خشکسالی های چندین ساله بر پیکره این شهرستان کویری و مرزی باعث ضعف و کاهش منابع تامین آب به ویژه قنوات و چاه های نیمه عمیق تامین آب شرب روستاها شده است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه عمر بالای شبکه های انتقال آب و فرسودگی آن باعث دو برابر شدن مشکلات این شهرستان شده است، افزود: از مجموع ۹۰۰ کیلومتر شبکه آب شرب شهرستان زیرکوه حدود ۲۵۰ کیلومتر آن با فرسودگی شدید مواجه است.

 

عربشاهی با اشاره به اینکه امسال چهار میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان اعتبار استانی سهم شهرستان زیرکوه تعیین شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته و با وجود محدودیت اعتباری فعلی، اعتبار خوبی به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

 

فرماندار زیرکوه با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد ۶ پروژه آبرسانی در دست اقدام و اجرا است، افزود: با اتمام پروژه های نیمه تمام در سال جاری، تعدادی از روستاهای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

 

وی در پایان به سایر برنامه های آب منطقه ای شهرستان زیرکوه اشاره کرد و گفت: انتقال آب در قالب مجتمع های چند روستایی از مناطق دور دست و تحمیل هزینه های بالا، اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده براساس اولویت تعیین شده به جهت تامین آب شرب و بهداشت با کیفیت مطلوب و پایدار از اهداف مهم و برنامه ها در سطح شهرستان است.

کد خبر 1000585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha