فعالیت های مساجد در «کلانتان» مالزی از ۱ دی آغاز می شود

شورای اسلامی و مالایی کلانتان مجوز برگزاری نمازهای یومیه ، نماز جمعه و فعالیت های مساجد در این ایالت از روز ۲۱ دسامبر را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « malaymail»، شورای اسلامی و مالایی کلانتان (MAIK) مجوز برگزاری نمازهای یومیه ، نماز جمعه و فعالیت های مساجد ، در این ایالت را مطابق با اجرای دستور کنترل جنبش بازیابی (RMCO) از 21 دسامبر (دوشنبه اول دی) صادر کرد.

 

«محمد ریزام تنگکو»رئیس شورای اسلامی و مالایی کلانتان در این باره گفت: این فعالیت ها باید مطابق با روش عملیاتی استاندارد (SOP) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شود.

 

وی افزود: این حکم همچنین در مورد همه نمازخانه در چندین منطقه کلانتان اعمال می شود.

 

فرماندار کلانتان در این باره گفت: این موضوع مورد موافقت سلطان محمد پنجم به عنوان رئیس مذهبی ایالت کلانتان قرار گرفته بود.

 

وی خواستار همکاری همه گروه ها و نهادها برای پیروی کردن از این قوانین شد.

 

تنگکو همچنین گفت: همه ما با هم ثابت قدم و مطمئن هستیم  تا بیماری همه گیر کرونا که دولت و کشور را تهدید می کند را به زودی به پایان برسانیم.

 

شورای اسلامی و مالایی کلانتان یادآور شد که برای این تصمیم گیری با همه مسئولان بهداشتی این ایالت مشورت کرده است و در نتیجه این تصمیم بر اساس مبنای درستی اتخاذ شده است.

 

کلانتان جزو مناطق قرمز در مالزی بود و از آغاز شیوع ویروس کرونا دستور تعطیلی مساجد و دیگر مکان های عبادی را صادر کرده بود.

کد خبر 1005481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha