استقرار سامانه بهره‌برداری و حمل چوب‌ آلات در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب‌ آلات در راستای حفاظت از جنگلها و پیشگیری از قاچاق چوب، در سطح استان مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شیرزاد نجفی» امروز(20 دی) در سخنانی اظهار داشت: با استقرار این سامانه تنها مرجع ثبت اطلاعات، گردش فرآیند و صدور مجوزهای مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات، سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات است.



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به اینکه این سامانه در پی تفاهم میان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات و دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ازدی ماه سال جاری مستقر شده است.



نجفی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری موظفند در انجام وظایف خود و نیز صدور مجوزهای  بهره‌برداری از چوب آلات( حمل) از این سامانه استفاده کنند و  هر گونه مجوز حمل فاقد کد یکتای سامانه از درجه اعتبار ساقط بوده و عدم ارائه مجوز ثبت شده در سیستم از سوی بهره برداران چه در زمان قطع و چه در زمان حمل به منزله قطع و حمل غیرقانونی تلقی شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.



این مقام مسئول اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند محمولات و پروانه‌های صادر شده را با کدهای دستوری مربوطه و در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند با استفاده  از هر نوع تلفن همراه  شماره‌گیری کرده و در صورت عدم وجود مجوز و یا عدم مطابقت محموله چوب آلات با مجوز ثبت شده در سامانه، نسبت به ضبط محموله به عنوان چوب آلات قاچاق اقدام نمایند.



شیرزاد نجفی خطاب به متقاضیان بهره‌برداری و قطع درختان واقع در اراضی مستثنیات بیان کرد: افراد متقاضی می‌توانند پس از مراجعه به جهاد کشاورزی و صدور مجوز قطع، مراتب درخواست خود را از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه پیگیری کنند.



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان اظهار کرد: هر گونه حمل چوب چه در اراضی ملی، مستثنیات، باغات و جنگلی بدون مجوز از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری تخلف و ممنوع بوده و «شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع»بطور شبانه روزی آماده دریافت هر گونه گزارشات مردمی در این خصوص می باشد.

 

کد خبر 1013549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha