تحکیم فرهنگ ازدواج آسان در شرایط کرونایی

جمالی ضمن تاکید بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کروناییف گفت: در امر ازدواج تنها به مسئله اقتصادی توجه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» ظهر امروز (۲۴ دی ماه) در نشست مشترک شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبردی جمعیت، گفت: لازمه آینده پژوهی با بهره مندی از منابع انسانی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های نخبگانی جامعه نیازمند رشد جمعیت است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد و سیاست های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی های کشور قرار گرفته، اظهار کرد: باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مدنظر باشد.
 

وی با اشاره به ایجاد تحول مطلوب در ثبت احوال با سیستمی و هوشمند شدن فعالیت های آن، ادامه داد: با توجه به به روز بودن داده ها، آمار و اطلاعات شرایط لازم جهت برنامه ریزی ها در استان مهیاست.
 

جمالی به شاخص های اصلی توسعه و اهمیت آمارهای حیاتی اشاره کرد و یادآور شد: آمارها هرچه دقیق تر، حساب شده تر و به موقع باشد برنامه ریزان نخبگانی تخصصی تر عمل می کنند. 
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ثبت وقایع حیاتی به عنوان یک پدیده زنده اشاره کرد و اظهار کرد: با مکانیزه شدن سیستم ثبت احوال بسیاری از مشکلات برطرف و تحول مهمی در این حوزه به وجود آمده است.
 

وی به جایگاه نیروی انسانی و دانش بنیان بودن عموم فعالیت ها در عرصه های مختلف اشاره و تاکید کرد: در سیاست های ابلاغی، نرخ جمعیت باید رشد قابل توجهی را داشته باشد تا نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه جامعه و قدرت تامین شود.
 

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در حال حاضر سیاست های رشد جمعیت مبنای اصلی برنامه ریزی های کشور قرار گرفته و باید در کنار این افزایش، مقدمات و الزامات آن نیز مدنظر باشد.
 

جمالی با بیان اینکه، نیروی انسانی به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد، اقتدار و توسعه ملی است، تاکید کرد: جامعه نخبگان ما باید در این خصوص دغدغه داشته باشند.
 

وی به تشکیل کارگروه راهبردی رشد جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: برای تحقق هرچه بهتر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص رشد جمعیت، باید برنامه ها علمی تر و در اجرا هم شتاب بیشتری داشته باشد. 
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهبود سبک زندگی و برگشت به روند طبیعی رشد جمعیت اشاره کرد و افزود: برنامه ‌ریزی و آگاه‌ سازی با رویکرد افزایش جمعیت باید در دستور کار مسئولین استانی قرار گیرد.
 

جمالی از تلاش های ثبت احوال استان و به روز بودن داده ها و اطلاعات آماری وقایع حیاتی و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین پایگاه داده های آماری و اطلاعاتی در استان تشکر کرد.
 

وی همچنین بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی تاکید کرد.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ دینی، ملی و سنتی ما در خصوص آسان سازی ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و حاکمیت و نظام هم اقدامات و برنامه های مهمی در جهت ترويج و نهادينه كردن ازدواج آسان و پايدار دارد.
 

جمالی بر لزوم رسیدن به تکامل شخصیتی و شایستگی های لازم و برخورداری از آموزش بیشتر مهارت های زندگی در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.
 

وی ابراز داشت: راه و چاره برای ازدواج آسان و بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل زیربنای فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دین مقدس اسلام و فرهنگ دینی و اجتماعی ما تاکید زیادی بر لزوم ازدواج و دوم سبک زندگی و ازدواج آسان دارد، گفت: در امر ازدواج بیان حقایق و اصل و اصالت بسیار مهم است.
 

جمالی با بیان اینکه سیره ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی مروج انجام ازدواج ‌های آسان است، تاکید کرد: فرهنگ و استراتژی غالب ما در جامعه تفهیم زندگی و جا افتادن و آسان سازی ازدواج به عنوان یک الگو باشد.
 

وی خاطرنشان کرد: در امر ازدواج تنها به مسئله اقتصادی توجه نشود، بلکه تفهیم زندگی کردن و توصیه شدید به صبر و استقامت در برابر ناملایمات بسیار ضروری است.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بحث مهارت های زندگی جوانان و آسیب های اجتماعی و طلاق که از معضل اصلی در جامعه است اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از نیروهای متفکر و اهل فن، علما و دانشگاهیان بهره گرفت.
 

جمالی به نقش سازنده و تاثیرگذار اداره کل ورزش و جوانان به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا همه دستگاه های اجرایی استان بخصوص فرهنگی تعامل لازم با ورزش و جوانان را داشته باشند.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط کرونایی از انجام مراسمات جشن و عروسی ها خودداری شود.

کد خبر 1015269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha