بهمن، ماه رسیدن اقوام ایرانی به آروزهایشان بود

ماموستا امامی گفت: بهمن، ماه رسیدن اقوام ایرانی به آروزهایشان بود که در آن سرنوشت مبازره تاریخی ملّت ایران تعیین و عزّت، عظمت و خاطره شیرین را برای همه آنها به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد، در خطبه نماز جمعه (۳ بهمن ماه) سالجاری مهاباد، اظهار کرد: بهمن، ماه رسیدن اقوام ایرانی به آروزهایشان بود که در آن سرنوشت مبازره تاریخی ملّت ایران تعیین و عزّت، عظمت و خاطره شیرین را برای همه آنها به ارمغان آورد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استفاده و رونمایی از تجهیزات پیشرفته جنگی، فکر حمله و چشم طمع استکبار جهانی را به کشور عزیزمان را از خیال دشمنان پاک کرده، افزود: این تجهیزات نشان داد با اتکا به توانایی خود می‌توان در مقابل زورگویی و تهدید بیگانگان مقابله کرد.

ماموستا امامی تصریح کرد: مانورهای دریایی، پهبادی و زمینی در کنار فرود آمدن موشک‌های ایرانی بر سر اهداف تعیین شده نشان داد که امروز ایران اسلامی از اقتدار و قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار بوده و امنیت کشورمان مثال زدنی است.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: در سایه اقتدار نظامی و قدرت ایمان نیروهای مسلح کشورمان، امنیت و آسایش برای هموطنان فراهم و زمینه شکوفایی در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی در ادامه سخنان خود از صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: مدیریت ارزش‌های اقوام مختلف ایرانی مهم است و  توهین به رجال، ارزش و فرهنگ هر یک از اقوام ایران نکوهیده و در دین اسلام نیز این عمل حتی نسبت به کفار نیز منع شده است.

ماموستا امامی افزود:  تنوع قومیتی در ایران موجب غنای بیشتر فرهنگی کشور شده است و اقوام و مذاهب ایران در عین کثرت، حلقه اتحاد دایمی با یکدیگر دارند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: از منظر دینی رعایت بهداشت عمومی فردی، اجتماعی و محیطی برای حفظ جان خود و دیگران و مبارزه با آلودگی های ویروسی واجب شرعی است و از این نظر از مردم شهرستان تقدیر و تشکر میکنیم.

امام جمعه مهاباد در پایان سخنان خود گفت: باید با بسیج عمومی در حوزه بهداشت، ویروس کرونا را از بین ببریم و تهدید بهداشتی را به فرصت برای فرهنگ سازی، رعایت بهداشت جامعه تبدیل کنیم.

 

کد خبر 1018194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha