انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر قدرت الهی و حمایت مردم به ثمر رسید

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر قدرت الهی و حمایت مردم به ثمر رسید،گفت: امام خمینی(ره) وابسته به شرق و غرب نبود و با قدرت الهی و مردمی، انقلاب را به ثمر رساند و در این مسیر هیچ ترسی از توطئه و تحریم های دشمنان نداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (10 بهمن) در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد که با حضور مردم متدین و ولایتمدار در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، همه را  بر رعایت تقوای الهی توصیه کرد.

 

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در هفته آینده، گفت: همه ویژگی های یک زن کامل در وجود آن حضرت نمایان بود.

 

 

وی افزود: حضرت فاطمه الزهرا(س) تجلی و تجسم قرآن و روایات اهل بیت است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه روز ولادت ایشان به نام روز زن نامگذاری شده است، اظهارکرد: این بدان معنا است که همه زنان ما باید ویژگی های زن کامل را در آن حضرت جستجو کنند و خود را با این الگو محک بزنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در اسلام زنان بنام و کامل بسیاری همچون حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) داریم، اما سیده زنان عالم در دنیا و آخرت حضرت فاطمه(س) است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: برخی از ویژگی های آن حضرت مختص زنان است، اما بسیاری از دیگر ویژگی های ایشان الگوی انسانیت است و فرقی بین زن و مرد برای بهره گیری از این الگوها نیست.

 

 

وی عبادت، راز و نیازهای شبانه، یاری کردن همسر و فرزندان در اطاعت خداوند، تربیت دینی فرزندان و جود و بخشش را بخشی از ویژگی های بارز حضرت فاطمه(س) بیان کرد.

 

 

امام جمعه بجنورد ولایتمداری، جهاد در راه خدا و دفاع از دین اسلام را مهمترین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام برشمرد و بیان کرد: این مهم تا جایی بود که آن حضرت فرزند 6 ماهه خود و حتی جان خویش را نیز در راه دفاع از ولایت و دین اسلام فدا کرد.

 

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجرانقلاب اسلامی ایران، گفت: این انقلاب توسط امام خمینی(ره) و با تکیه بر قدرت الهی، دین محوری و با حمایت توده های میلیونی مردم آغاز و به سر انجام رسید.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: امام خمینی(ره) نه وابسته به شرق بود و نه غرب و با همین قدرت الهی و مردمی، انقلاب را به ثمر رساند و در این مسیر هیچ ترسی از توطئه و تحریم های دشمنان نداشت.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به اتفاقات اخیر در آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب آمریکا که روزی خود را ابر قدرت دنیا می دانست، امروز در حال افول است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: در مسئله کرونا، کشور آمریکا روزانه بیش از چهار هزار کشته می دهد و در برنامه تحلیف رییس جمهورش 25 هزار کماندوکار به صورت آماده باش برای جلوگیری از اغتشاش مردمی حاضر کرد که نشان می دهد این کشور نمی تواند امنیت سلامت، معیشت و جان مردم خود را فراهم کند.

 

 

وی در پایان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: نباید با عادی انگاری باعث ایجاد موج دیگر این ویروس شویم.

 

 

 

کد خبر 1020801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha