ادامه بررسی طرح نقل و انتقال سوابق یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از ادامه بررسی طرح نقل و انتقال سوابق یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار نشست  امروز (سه‌شنبه 28بهمن ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت:  ادامه بررسی طرح نقل و انتقال سوابق یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در دستورکار نشست امروز این کمیسیون قرار داشت و مواد 5 و 6 مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مدیرعامل بانک سپه در راستای ادغام کل بانک‌های زیرمجموعه بانک‌های نظامی که بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای که با سران قوای سه گانه هماهنگ شده بود، در این نشست حضور پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد:  برخی ابهامات در فرآیند ادغام این بانک‌ها وجود داشت اعم از تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی این بانک که از سیستم بانک‌های متفاوت به زیرمجموعه بانکی که صددرصد دولتی بوده، منتقل می‌شوند، بنابراین طبیعی است که در این مورد نگرانی برای کارگران و کارفرمایان ایجاد شود.

 

بابایی کارنامی افزود: در این نشست با نظر مساعد مدیرعامل بانک سپه قرار شد به گونه ای برنامه ریزی شود که  این نگرانی رفع شده و این نیروها نیز در فرآیندی ساماندهی شده و حقوق آنها نیز حفظ شود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بررسی ارزش دارایی‌های این بانک از دیگر موضوعاتی است که محل نگرانی سهام دارانی بود که در بورس بنابر مصوبه‌ای که شورای عالی بورس داشته است و ساختاری که وزارت اقتصاد و دارایی تعیین کرده است، فعالیت دارند که مشخص شد کمیته ساماندهی این مهم را مدیریت کرده و هیچ جای نگرانی برای این سهام داران وجود ندارد و این بانک هم با رعایت صلاح صرفه آنها و کارکنان در مسیر ادغام قرار دارد که از اولویت‌های کشور است.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست مدیرعامل بانک سپه به همراه معاونانش، مسئولان سازمان تامین اجتماعی، صندوق فولاد، صندوق بازنشستگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان اداری و استخدامی کشوری حضور داشتند.

کد خبر 1028232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha