۲۰۰ هزار اصله  نهال در ملایر کاشته می‌شود

زنگنه گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۲۰۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می شود.

«جواد زنگنه» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر  ۱۷۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در ملایر شامل جنگل و مراتع هستند.

 

سرپرست  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر همچنین با اشاره به فعالیت نهالستان ملایر افزود: سالانه بیش از یک میلیون نهال در نهالستان قدس تولید می‌شود که علاوه بر تامین نهال استان به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

 

زنگنه در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  اظهار کرد: امسال یک میلیون اصله نهال  تولید شده در نهالستان قدس ملایر در هفته درختکاری در استان  توزیع می‌شود .

وی از توزیع حدود 200 هزار  اصله نهال در ملایر همزمان با هفته منابع طبیعی  در ملایر خبر داد و گفت: این نهال‌ها در بین ادارات، نهادها اقشار مختلف مردم و در نقاط مختلف شهرستان کاشته می‌شود.
سرپرست  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه برنامه‌هایی برای هفته منابع طبیعی در شهرستان تدارک دیده شده بود، افزود: تعدادی از این برنامه‌ها به دلیل وضعیت موجود بیماری کرونا انجام نخواهد شد.
وی  یادآور شد: با توجه به ۲۲ اسفند به نام روز شهدا و همزمان با هفته درختکاری با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال نیز در گلزار شهدا و بام ملایر به نام ۱۱۰۰ شهید ملایر غرس می‌شود.

  وی  دیدار با امام جمعه ملایر، مراسم درختکاری با همکاری هلال احمر در خانه هلال، ، شرکت در نماز جمعه و توزیع درخت در بین نمازگزاران، ، مراسم پیاده روی  و کاشت نهال با همکاری بسیج، در المان شهدا،  و.. را از برنامه های  هفته منابع طبیعی در ملایر برشمرد.

وی همچنین از  افتتاح جنگل کاری و بند ملاتی گلپر آباد در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت:  کاشت درخت در روستای خردمند، پاسگاه جوکار  ، اسلام شهر آق گل و.. در شهرستان از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در ملایر است

کد خبر 1033924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha